[ad_1]

براساس یک مطالعه جدید که در یک مجله معتبر بررسی شده است ، اجازه دادن به خانواده ها برای انتخاب مدارس مناسب تر برای فرزندان می تواند نقشی اساسی در بهبود سلامت روان دانش آموزان از جمله کاهش میزان خودکشی در نوجوانان داشته باشد. کارایی مدرسه و پیشرفت مدرسه.

این مطالعه اولین مطالعه در نوع خود است که ارتباط سیاست های انتخاب مدرسه در ایالات متحده و مشکلات خودکشی نوجوانان و بهداشت روانی را بررسی می کند.

ایالات متحده در حال گسترش فرصت ها برای مدارس خصوصی از طریق مدارس چارتر – که بودجه عمومی دارند اما منشورهایی برای فعالیت خارج از بسیاری از مقررات مدارس معمول محله دریافت می کنند – و برنامه های کوپن برای دانش آموزان برای حضور در یک مدرسه خصوصی به انتخاب خود. بیش از 6٪ (بیش از 3.1 میلیون) دانش آموزان در مدارس دولتی در مدارس منشور و بیش از 5.7 میلیون دانش آموز در مدارس خصوصی تحصیل می کنند [1]. با این حال ، اطلاعات کمی در مورد اینکه آیا این انتخاب بر سلامت روان دانش آموزان تأثیر می گذارد ، شناخته شده است.

موسسه ملی بهداشت روان ایالات متحده تخمین می زند که تقریباً نیمی از نوجوانان (18 تا 13 سال) در طول زندگی خود دچار اختلال روانی باشند. بین سالهای 2007 و 2015 ، میزان خودکشی در دختران 15 تا 19 ساله دو برابر شده و در بین پسران هم سن 30 درصد افزایش یافته است. خودکشی دومین علت اصلی مرگ برای آمریکایی های 15 تا 34 ساله و سومین مورد برای افراد 10-14 ساله است.

برای بررسی رابطه بین انتخاب مدرسه و خودکشی در نوجوانان و تأثیر آموزش خصوصی بر سلامت روان بزرگسالان ، محققان داده های مدارس دولتی و خصوصی 49 کشور را از سال 1976 تا 2016 بهمراه داده های نماینده ملی از 4353 دانش آموز تجزیه و تحلیل کردند ، در گروه کوهنوردی ملی طولی جوانان (که حدود 15 سال دنبال می شد) شرکت کرد.

یافته ها نشان می دهد کشورهایی که قوانین مدارس ابتدایی و کوپنی را تصویب می کنند ، حتی پس از در نظر گرفتن جمعیت شناختی (به عنوان مثال سن ، نژاد) و اقتصادی (به عنوان مثال نرخ بیکاری ، درصد کشور) ، شاهد کاهش میزان خودکشی در جوانان بوده اند. زیر خط فقر). محققان تخمین می زنند که تأثیر قانون مدارس منشور منجر به کاهش حدود 10 درصدی میزان خودکشی در افراد 15 تا 19 ساله شده است.

تجزیه و تحلیل بیشتر از داده های نظر سنجی نشان می دهد که آموزش خصوصی با سلامت روان بهتر در بزرگسالی ارتباط دارد ، حتی پس از کنترل عوامل مهم اجتماعی-جمعیتی و بهداشتی ، از جمله جنسیت ، سطح تحصیلات والدین ، ​​درآمد خانوار ، اقدامات نژادی و بهداشت روان در آغاز مطالعه.

در مقایسه با مدارس دولتی ، افرادی که در یک مدرسه خصوصی تحصیل می کنند حدود 2 درصد کمتر احتمال دارد که وضعیت روانی را در حدود 30 سالگی گزارش کنند و به دلیل بیماری روانی تحت درمان قرار گیرند.

پروفسور آنجلا دیلز از دانشگاه کارولینای غربی ، کارولینای شمالی ، ایالات متحده ، که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت ، گفت: “یافته های ما این س raiseال را مطرح می کند که آیا افزایش انتخاب مدرسه می تواند سلامت روانی کوتاه مدت و بلند مدت دانش آموزان را بهبود بخشد؟” “اگر مدارس خصوصی بخواهند باز بمانند ، برای تأمین محیط مدرسه امن تر و بهبود سلامت روانی ، فشارهای شدیدتری در رقابت وجود دارد. از طرف دیگر ، مدارس دولتی تحت تأثیر مقررات دولتی که کنترل سیاست انضباطی و ایجاد فرهنگهای قوی مدرسه ای را دشوار می سازد. “

به گفته نویسنده همکار ، کوری آنجلیس ، از بنیاد ذهن در واشنگتن ، دی سی ، ایالات متحده آمریکا: “نتایج ما نشان می دهد که گسترش گزینه های مدرسه می تواند به ریشه های مشکلات روانی دانش آموزان کمک کند. متأسفانه ، بسیاری از دانش آموزان در یک محیط ناسالم یا ناامن مدرسه گیر کرده اند که می تواند تأثیر فوق العاده مخربی بر سلامت روان آنها داشته باشد. تحقیقات بیشتر می تواند مکانیزمی را برای ارتقا mental سلامت روان در مدارس منشور و مدارس خصوصی شناسایی کند. ”

###

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! هیچ مسئولیتی در قبال صحت گزارشهای خبری منتشر شده در EurekAlert ندارند! از طریق موسسات کمک کننده یا استفاده از هرگونه اطلاعات از طریق سیستم EurekAlert.

[ad_2]

منبع: kolah-news.ir