[ad_1]

تصویر

تصویر: برخی از نخبگان سوار از نظر Exeter Arena مورد آزمایش قرار گرفتند بیشتر

اعتبار: دانشگاه اکستر

تحقیقات جدید نشان می دهد که دوندگان نخبه به ترکیبی خاص از توانایی های فیزیولوژیکی احتیاج دارند تا در کمتر از دو ساعت فرصت شرکت در یک ماراتن را داشته باشند.

این مطالعه بر اساس آزمایش دقیق ورزشکاران درگیر در پروژه Nike Breaking2 است – یک پیشنهاد بلند پروازانه برای شکستن مانع دو ساعته.

پروفسور اندرو جونز از دانشگاه اکستر گفت: این یافته ها نشان داد که ماراتن های نخبه باید “تعادل کامل” حداکثر VO2 (سرعت جذب اکسیژن) ، بازده حرکتی و “نقطه چرخش لاکتات” (که بالاتر از آن بدن تجربه می کند) داشته باشند. خستگی بیشتر)

VO2 اندازه گیری شده در میان دوندگان نخبه نشان می دهد که آنها می توانند با سرعت ماراتن دو برابر سریعتر از یک فرد “طبیعی” در همان سن هنگام دویدن اکسیژن را جذب کنند.

پروفسور جونز گفت: “برخی از نتایج – به ویژه VO2 max – در واقع آنچنان که انتظار داشتیم نبودند.”

“به جای آنچه در فیزیولوژی این دوندگان می بینیم ، تعادل کامل ویژگی های عملکرد ماراتن است.

“الزامات ماراتن دو ساعته به طور گسترده ای مورد بحث قرار گرفته است ، اما پیش از این هرگز موارد واقعی فیزیولوژیکی گزارش نشده است.”

دوندگان در این مطالعه شامل الیود کیپچوگه بودند که در Breaking2 – کمی کمتر از هدف دو ساعته – شرکت کرد ، اما بعداً با نتیجه 1: 59: 40.2 در چالش Ineos 1:59 به هدف رسید.

بر اساس آزمایش های دویدن در فضای باز بر روی 16 ورزشکار در مرحله انتخاب Breaking2 ، این مطالعه نشان داد که یک دونده 59 پوندی برای حفظ نیاز به حدود 4 لیتر اکسیژن در دقیقه (یا 67 میلی لیتر در هر پوند وزن در دقیقه) دارد. سرعت دو ساعته ماراتن (21.1 کیلومتر در ساعت).

پروفسور جونز گفت: “برای دو ساعت دویدن با این سرعت ، ورزشكاران باید آنچه را” حالت پایدار “می نامیم حفظ كنند.

“این بدان معناست که آنها نیازهای انرژی خود را به طور هوازی (از اکسیژن) کاملاً برآورده می کنند – به جای اینکه به تنفس بی هوازی اعتماد کنند ، این امر باعث کاهش ذخیره کربوهیدرات در ماهیچه ها و خستگی سریعتر می شود.”

علاوه بر VO2 max ، دومین ویژگی اصلی “صرفه جویی” است ، به این معنی که بدن باید اکسیژن را به طور م efficientثر استفاده کند – هم در داخل و هم از طریق دویدن موثر.

ویژگی سوم ، نقطه چرخش لاکتات ، درصدی از حداکثر VO2 است که دونده می تواند قبل از شروع تنفس بی هوازی حفظ کند.

پروفسور جونز توضیح داد: “اگر و وقتی این اتفاق بیفتد ، از کربوهیدرات های عضلات با سرعت بالایی استفاده می شود و ذخایر گلیکوژن را تخلیه می کند.”

“در این مرحله – که ممکن است بسیاری از ماراتن سواران” دیواره “آن را تشخیص دهند – بدن باید به چربی سوزی روی بیاورد ، که این از تأثیر کمتری برخوردار است و در نهایت به این معنی است که سرعت دونده کاهش می یابد.

به نظر می رسد دونده هایی که ما مطالعه کردیم – 15 نفر از 16 نفر از آفریقای شرقی – به نظر می رسد که به طور شهودی می دانند که چگونه باید درست زیر “سرعت حیاتی” خود در نزدیکی “نقطه چرخش لاکتات” بدوند ، اما هرگز از آن فراتر نمی روند.

“این به ویژه چالش برانگیز است زیرا – حتی برای دوندگان نخبه – نقطه عطف در طول ماراتن کمی افت می کند.

وی افزود: “با بیان این گفته ، ما گمان می كنیم كه بهترین دوندگان این گروه ، به ویژه الیود كیپچوج ، مقاومت چشمگیری در برابر خستگی نشان می دهند.”

آزمایشات انجام شده در Exeter و Nike Performance Center در Oregon ، ایالات متحده ، تجربه شگفت انگیزی را برای گروهی از دونده های آماتور در انگلستان فراهم کرد.

پروفسور جونز گفت: “ما 11 نفر از 16 دونده را در Exeter Arena چند سال پیش آزمایش کردیم.”

“در آن زمان دونده های محلی وجود داشتند و وقتی گروهی از بهترین ورزشکاران جهان ظاهر می شدند ، برای آنها یک چشم واقعی بود.

“دوندگان نخبه عالی بودند – آنها حتی به دوندگان محلی پیوستند و به سرعت بخشیدن به آموزش آنها كمك كردند.”

###

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! هیچ مسئولیتی در قبال صحت گزارشهای خبری منتشر شده در EurekAlert ندارند! از طریق موسسات کمک کننده یا استفاده از هرگونه اطلاعات از طریق سیستم EurekAlert.

[ad_2]

منبع: kolah-news.ir