تجربه دانش آموز در ریاضیات تحت تأثیر ترکیب گروهی است که در آن قرار دارد

[ad_1]

دانش آموزان ضعیف در کلاس های ریاضی با عملکرد خوب ، به ویژه پسران احساس شرم بیشتری نسبت به دانش آموزان در درس های ریاضی با عملکرد پایین دارند. از طرف دیگر دانش آموزان قوی تر بر اساس مطالعه جدید احساس کسالت بیشتری می کنند و از ریاضیات در کلاس های ریاضیات با کیفیت کمتر لذت می برند.

محققان دانشگاه Åbo Akademi ، دانشگاه هلسینکی و دانشگاه تورکو بررسی کرده اند که آیا به اصطلاح اثر ماهی بزرگ و حوضچه کوچک (BFLPE) می تواند رابطه بین احساسات و ریاضیات و جنسیت دانش آموزان را توضیح دهد. BFLPE بر اساس این واقعیت است که دانش آموزان را با توانایی متوسط ​​گروه مقایسه می کنند. بنابراین ، اگر دانش آموزان توانایی های بهتر از حد متوسط ​​داشته باشند ، اگر دانش آموزان خود را در سطح دانش زیر متوسط ​​گروه درک کنند ، تصویر علمی آنها از خود بهبود می یابد و به همین ترتیب وخیم می شود.

این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد BFLPE در بین دانش آموزان با دانش ریاضی ضعیف تر نسبت به دانش آموزان با مهارت های ریاضی قوی ، احساس غرور و شرم را به میزان بیشتری تحت تأثیر قرار می دهد. این مطالعه همچنین اولین مطالعه ای است که نشان می دهد BFLPE تأثیر بیشتری بر احساس لذت و کسالت دانش آموزان با دانش قوی از ریاضیات دارد. در این مطالعه 1،322 دانش آموز فنلاندی 14 تا 15 ساله شرکت کردند که در مجموع 77 گروه بودند.

– ما دریافتیم که در گروه هایی که بسیاری از دانش آموزان در ریاضیات قوی هستند ، تأثیر غرور در دانش خود اغلب منفی است. این تأثیر به ویژه در دانش آموزان با دانش ضعیف در ریاضیات قابل توجه است. یوهان کورهونن ، استادیار روانشناسی تربیتی در آکادمی آبا می گوید ، یک نتیجه جالب این بود که پسران در کلاس های ریاضی با عملکرد بالا احساس شرم بیشتری می کنند ، در حالی که دختران این کار را انجام نمی دهند.

این ممکن است مربوط به ریاضیات باشد ، که به طور سنتی به عنوان یک موضوع مردانه درک می شود. به گفته محققان ، مقایسه های اجتماعی بین دانش آموزان لزوماً توضیح نمی دهد که چرا به خصوص دانش آموزان با عملکرد خوب در کلاس خسته می شوند – بلکه ممکن است به روش های آموزشی و انتظارات از دانش آموزان مرتبط باشد.

– به عنوان راهی برای کاهش BFLPE ، می توان استراتژی هایی را در مورد نحوه مقابله با احساسات مربوط به عملکرد کلاس تدوین کرد. به عنوان مثال ، معلمان می توانند با بازخورد فردی و معنی دار فعالانه کار کنند و از ریاضیات کلیشه ای به عنوان یک موضوع مردانه خودداری کنند. Korhonen گفت: تشویق بیشتر برای دانش آموزان با عملکرد پایین در گروههایی با دانش آموزان با عملکرد بالا ، همراه با تعیین اهداف فردی برای هر یک ، همچنین می تواند به کاهش تأثیر کمک کند.

###

مطالعه “تأثیر یک استخر کوچک ماهی کوچک بر احساسات موفقیت در رابطه با موفقیت در ریاضیات و جنسیت” در مجله بین المللی تحقیقات آموزشی و می توانید به طور کامل در اینجا بخوانید:
https: //www.علمیبا /علوم پایه /مقاله /pii /S0883035520317985.

برای اطلاعات بیشتر:

یوهان کرونن ،
دستیار روانشناسی تربیتی ،
دانشگاه آکادمی تورکو.

تلفن: +358 50-3669459

ایمیل: johan.korhonen@abo.fi

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! هیچ مسئولیتی در قبال صحت گزارشهای خبری منتشر شده در EurekAlert ندارند! از طریق موسسات کمک کننده یا استفاده از هرگونه اطلاعات از طریق سیستم EurekAlert.

[ad_2]

منبع: kolah-news.ir

ایندکسر

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum html nullednulled themesRäumung Mobil Ödeme Nakit