[ad_1]

تصویر

تصویر: کاوش در یک دیدگاه پیشرو بیشتر

اعتبار: دانشگاه استرلینگ

تحقیقات جدید دانشگاه استرلینگ در مورد اثربخشی پروژه های حفاظت بین المللی می تواند به نجات گونه های در معرض خطر انقراض کمک کند.

این مطالعه به رهبری لورا توماس-والترز از دانشکده علوم در یک مجله معتبر منتشر شد ، مردم و طبیعت. این کار بر ارزیابی یک کارزار حفاظت در سائوتومه و پرنسیپ متمرکز است که هدف آن ترغیب مردم محلی برای جلوگیری از خوردن گوشت لاک پشت دریایی و تخم مرغ است.

حفاظت از حیوانات با چالش های زیادی روبرو است ، از جمله تغییرات آب و هوا و تجارت حیات وحش ، و همچنین فشار بر وقت و هزینه. دانستن اینکه چه اقداماتی بهترین و مناسب ترین کار را دارند ، برای دستیابی به کارهای حفاظتی م essentialثر ضروری است ، اما تلاش های قبلی ارزیابی پروژه با دشواری هایی روبرو بوده و نتایج متفاوتی به دست آورده اند.

تیم تحقیقاتی استرلینگ با بررسی روشهای بهتر ارزیابی پروژه های حفاظتی که برای تغییر رفتار انسان کار می کنند ، سعی در رفع این مشکلات داشت. این تیم مصاحبه ها و پرسشنامه هایی را با مردم محلی انجام داد تا بفهمد آیا این کمپین ، با استفاده از تاکتیک هایی از جمله تبلیغات تلویزیونی و مسابقات آشپزی ، در کاهش مصرف لاک پشت های دریایی موفق بوده است.

لورا توماس-والترز ، رئیس یک پروژه تحقیقاتی ، گفت: “در حفاظت از طبیعت ، ما با مشکلات عظیمی که اعمال انسان ایجاد می کند روبرو هستیم ، اما وقت و هزینه کافی نداریم. اگر بخواهیم از آنها بیاموزیم و مداخلات آینده را بهبود ببخشیم ، ارزیابی پروژه های ما بسیار مهم است.

“به طور غیرمعمول برای این مطالعه ، ما هر دو نتیجه رفتاری مانند نگرش یا میزان مصرف و تأثیرات حفاظتی ، مانند شکار غیر قانونی لاک پشت دریایی را اندازه گیری کردیم. ما کاهش مصرف گزارش شده از تخم های لاک پشت دریایی و کاهش شکار غیرمجاز لاک پشت دریایی بزرگسالان را پیدا کردیم.

“با این حال ، افزایش همزمان در اجرای قانون شکار غیرقانونی نیز ممکن است بر این ارقام تأثیر بگذارد. توصیه های ما برای پروژه های آینده شامل ترکیب اقدامات مختلف مختلف برای مثلث بندی رفتار دشوار برای اندازه گیری و استفاده از روش های ارزیابی نظری است.”

کمپین “Tataluga – Mém Di Omali” ، که به معنای “لاک پشت دریایی – مادر دریا” در گویش محلی Faure است ، شامل رویدادهای جامعه مانند مسابقات آشپزی برای ترویج غذاهای جایگزین و تئاتر و همچنین مسابقات فوتبال بود. وی همچنین از رسانه ها از جمله بیلبوردها و همچنین تبلیغات تلویزیونی و رادیویی استفاده می کند.

تیم استرلینگ ، قبل و بعد از این کمپین ، با مردم محلی در مورد عادت ها و مصرف لاک پشت های دریایی مصاحبه کردند. تعداد افرادی که گفتند تخم مرغ لاک پشت دریایی می خورند از 40٪ به 11٪ در طول این کار کاهش یافت ، اما این امر همچنین می تواند به دلیل افزایش اجرای قانون در برابر شکار غیرقانونی باشد.

###

بودجه این مطالعه توسط بنیاد رافورد ، اوشناریوم لیسبون و سرویس ماهی و حیات وحش آمریکا تأمین شد. شرکای تحقیقاتی از برنامه Tato در سائو تومه و دانشگاه آکسفورد شرکت کردند.

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! هیچ مسئولیتی در قبال صحت گزارشهای خبری منتشر شده در EurekAlert ندارند! از طریق موسسات کمک کننده یا استفاده از هرگونه اطلاعات از طریق سیستم EurekAlert.

[ad_2]

منبع: kolah-news.ir

ایندکسر