[ad_1]

رادیو همیشه ثابت کرده است که محیطی است که به راحتی با شرایط بحرانی سازگار می شود. در طول تاریخ ، در طی بلایای طبیعی بزرگ و موارد اضطراری بهداشتی ، رادیو به دلیل جهانی ترین ، ساده ترین و در دسترس ترین رسانه بودن ، نقش اصلی را ایفا کرده است.

بر اساس مطالعه ای که توسط رودرو (2020) انجام شد ، در بحران فعلی ناشی از covid-19 ، رادیو بار دیگر به عنوان یک رسانه ضروری اطلاعات متمایز می شود. نتایج نشان می دهد رادیو محیطی است که بالاترین امتیاز را در درمان اطلاعات همه گیر دریافت می کند.

هدف اصلی مقاله اخیر منتشر شده در فهرست ، ارتباطات توسط اما رودرو ، مدیر آزمایشگاه روانشناسی رسانه UPF در بخش ارتباطات ، و ماریا بلانکو-هرناندز ، محقق دانشگاه بین المللی لاریوجا ، مجبور بودند تأثیر رادیو را در شرایط بحرانی نشان دهند و اصلی ترین اقدامات انجام شده را توصیف کنند. در ارتباط با covid-19.

به این ترتیب ، نویسندگان وضعیت امور را بررسی کرده اند که اهمیت رادیو را در چنین شرایطی نشان می دهد. علاوه بر این ، تجزیه و تحلیل دقیق اطلاعات ارائه شده توسط ایستگاه های رادیویی داخلی و بین المللی پس از شروع همه گیری ، امکان مقایسه جالب ترین ابتکارات اجرا شده در هر یک از آنها را فراهم کرد.

افزایش رادیو در طی همه گیر جهانی

در اسپانیا ، مطالعه رودرو (2020) تقریباً یک امتیاز افزایش مصرف رادیو در طی همه گیری را ثبت کرد. بیشتر شنوندگان بین یک تا دو ساعت در روز تنظیم می شوند. بین 30 دقیقه تا یک ساعت و بین دو تا سه ساعت. اوج شکاف همچنان در صبح بود ، اما به دلیل مسدود کردن ، گوش دادن در طول روز بیشتر بود ، با افزایش گوش دادن ، به خصوص در بعد از ظهر و ظهر. اپراتورهای تلویزیونی که بیشترین افزایش را داشتند ایستگاه های عمومی متعارف بودند ، در حالی که ایستگاه های موسیقی افت داشتند.

این روند صعودی مصرف در طی همه گیری در کشورهای دیگر نیز ثبت شده است. در انگلستان ، Radiocentre از افزایش 1 ساعت و 45 دقیقه گوش دادن به رادیو تجاری خبر داد. شرکت های پخش با مخاطبان جوان تر ، مانند کودکان سرگرم کننده ، ساعت پخش خود را برای کودکان گسترش داده اند. بی بی سی افزایش مصرف را 18 درصد اعلام کرده است. طبق اعلام انجمن ایستگاه های رادیویی اروپا در ایتالیا ، تعداد شنوندگان 2.4 درصد افزایش یافته است. در ایالات متحده 28٪ افزایش مصرف داشته است. در شیلی ، از هر 5 نفر چهار نفر در طول هفته رادیو می شنوند و روزانه دو سوم این کار را انجام می دهند. در استرالیا ، شنوندگان به طور متوسط ​​هفته ای 1 ساعت و 46 دقیقه رادیو در طی یک بیماری همه گیر می شنیدند و 72٪ از استرالیایی ها در این بحران بیشتر یا بیشتر رادیو گوش می دادند. در هند ، 82٪ از مردم در طی همه گیرى با 23٪ افزایش رادیو گوش می دادند. در آفریقای جنوبی ، یک نظرسنجی توسط انجمن اپراتورهای تلویزیون ملی تخمین زده است که 36٪ از شنوندگان می گویند به دلیل همه گیری ، بیشتر رادیو گوش می دهند.

سازگاری روابط کار ، قالب ها و محتوا

رادیوها مجبور بودند با حرفه جدیدی که از خانه کار می کنند با شرایط جدید سازگار شوند و برنامه هایی که شامل محتوای ویروس کرونا باشد اصلاح شدند. مانند سایر بحران ها ، گوش دادن نیز افزایش یافته و این رسانه به کاهش اثرات روانشناختی همه گیری کمک می کند.

این مطالعه برخی موارد خاص سازگاری را منعکس می کند ، مانند Cadena Cope ، “جایی که بین 20 تا 30٪ از کارگران شخصاً در محل کار حضور داشتند” ، یا مورد انگلستان ، “که ایستگاه های رادیویی جامعه در حال نوآوری هستند و ابتکار خود را بهبود می بخشند ، او همچنین به پرونده Ràdio UNDAV (دانشگاه ملی Avelaneda) در آرژانتین استناد می کند ، که یک کتابچه راهنما برای اپراتورهای رادیویی ایجاد کرده است و مکانیزم های فنی را برای انجام وظایف از راه دور توضیح می دهد. در زمینه موسیقی ، یکی از پیشنهاد جوردی کروز از Cadena 100 بزرگترین پوشش در اسپانیا است. هدف این است که از آهنگ تحت عنوان Resistiré (من مقاومت خواهم کرد) ساخته دائو دینامکو (1988) از بیماری همه گیر برای بالا بردن روحیه همه شهروندان استفاده کرد.

این مطالعه نتیجه گرفت كه سادگی فنی رادیو یك متحد در اجازه دادن به ایستگاهها برای ادامه پخش منظم است. رادیو در سراسر جهان با انواع ابتکارات پاسخ داده است. بسیاری از آنها برنامه ها یا پادکست های ویژه ای را به بیماری همه گیر اختصاص داده اند ، برخی از آنها دارای اطلاعات به روز هستند ، برخی دیگر سابقه یا علل همه گیری را بررسی می کنند ، برخی دیگر واقعیت و پیامدهای آن را منعکس می کنند ، و برخی دیگر با یک مأموریت مشخص می توانند سو clear ظن بیماری را روشن کنند.

این نقش اصلی رادیو در ابتکارات سازمان یافته توسط ایستگاههای مختلف در سراسر جهان ، مانند مسابقات و اقدامات همبستگی برای کمک به همه آسیب دیدگان نیز دیده می شود. بار دیگر ، همانطور که در لحظات خارق العاده دیگر تاریخ اتفاق افتاده است ، رادیو نقش مهمی را ایفا می کند.

###

کارهای مرتبط:

اما رودرو-آنتون ، ماریا بلانکو-هرناندز (2020) ، “نقش رادیو در شرایط بحرانی. ابتکارات در بیماری همه گیر ویروس کرونا” ، فهرست ، ارتباطات، 10 پوند (3) ، صفحات 193-213.

اما رودرو (2020) ، “رادیو: رسانه هایی که در بحران ها بهترین رفتار را دارند. عادات گوش دادن ، مصرف و درک شنوندگان رادیو هنگام بازداشت Covid-19” ، متخصص اطلاعات ، 29 (3) ، 1-15 .

e-Repository-UPF: https: //ذخیره سازی.upfedu /رسیدگی /10230 /44567

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! هیچ مسئولیتی در قبال صحت گزارشهای خبری منتشر شده در EurekAlert ندارند! از طریق موسسات کمک کننده یا استفاده از هرگونه اطلاعات از طریق سیستم EurekAlert.

[ad_2]

منبع: kolah-news.ir