[ad_1]

تصویر

تصویر: در سمت چپ یک شبیه سازی رایانه ای ، در سمت راست یک تصویر گرافیکی از همان وضعیت وجود دارد. متیو و همکارانش پیشنهاد می کنند که اگر نمی توانید همه پنجره ها را باز کنید ، می تواند … یک منظره باشد بیشتر

اعتبار: آزمایشگاه UMass Amherst / Mathai

آمرست ، ماس – اگر در طی بیماری همه گیر COVID-19 با شخصی خارج از خانه خود سوار اتومبیل شوید ، غریزه شما این است که پنجره را پایین بیاورید ، خواه راننده باشید یا مسافر صندلی عقب. اما یک فیزیکدان از دانشگاه ماساچوست آمهرست در یک مطالعه جدید نشان داد که نزدیکترین شیشه اتومبیل برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا یا عفونت هوا ، همیشه بهترین گزینه نیست.

در مقاله ای که 4 دسامبر در مجله منتشر شده است پیشرفت علمی، محققان چندین روش شگفت آور را کشف کرده اند که در آن مدل های جریان هوا در فضای داخلی اتومبیل می تواند خطر عفونت ناشی از هوا را در طول سفرهای روزانه افزایش یا سرکوب کند.

“ممکن است تصور شود که مردم هنگام رانندگی با یک مسافر همراه در هنگام شیوع بیماری ، همه به طور ذاتی پنجره ها را درست در کنار خود باز می کنند. این ممکن است بهینه نباشد – اگرچه بهتر از باز نکردن پنجره است.” نویسنده اصلی ، Vargese Matai ، دستیار فیزیک در UMass Amherst ، می گوید.

وی توضیح می دهد: “ما این مطالعه را با در نظر گرفتن مسافرت ، از تاکسی های سنتی یا Uber و Lyft گرفته تا سفرهای غیر تجاری طراحی کردیم ، با این فرض که راننده و یک مسافر در عقب سمت مسافر قرار گرفته اند تا بهترین فاصله ممکن بین ساکنان. ”

به طور خلاصه ، تحقیقات نشان می دهد که بازترین پنجره ها از راننده و سرنشین صندلی عقب ممکن است مزایایی داشته باشد. این یافته ها می تواند تدابیری را برای کاهش خطر ابتلا به COVID-19 برای صدها میلیون نفر راننده اتومبیل یا عوارض در سراسر جهان فراهم کند.

کمترین و کم خطرترین سناریوها برای انتقال میکروارگانیسم های بیماریزا در خودرو توسط دانشمندان قابل درک است: اعتقاد بر این است که باز کردن همه پنجره ها ، همراه با آوردن هوای تازه از روزنه ها ، بهترین محیط را در کابین ایجاد می کند تا خطر را کاهش دهد از طریق انتقال باعث افزایش تهویه می شود. نگهداری از همه پنجره ها و استفاده از فقط حالت هوای مجدد احتمالاً خطرناک ترین گزینه است.

ماتایی با پی بردن به غیر عملی بودن باز نگه داشتن همه پنجره های اتومبیل در زمستان یا هوای بارانی ، می خواست آنچه را که برای ذرات آئروسل شده که توسط مسافران در کابین اتومبیل خارج می شوند ، در پیکربندی های مختلف پنجره های باز و بسته بررسی کند. وی توضیح می دهد: “این ذرات ریز و بالقوه بیماری زا برای مدت طولانی بدون نشست در هوا می مانند ، بنابراین اگر از داخل كابین به بیرون پرتاب نشوند ، می توانند با گذشت زمان جمع شوند و خطر عفونت را افزایش می دهند.”

به طور کلی ، مطبعی می گوید ، هوای جاری در اطراف اتومبیل فشار کمتری نسبت به شیشه های عقب روی شیشه های جلو ایجاد می کند. “ما این ایده را داشتیم که اگر پنجره های عقب و جلو را در دو طرف مقابل باز کنید ، می توانید جریان هوا را از عقب به جلوی کابین و عبور از وسط ایجاد کنید.”

این مطالعه با همکاران آسیمانشو داس ، جفری بیلی و کنت بروئر از دانشگاه براون ، جایی که ماتایی قبلاً در آنجا کار کرده و مطالعه را شروع کرده بود ، انجام شد. محققان پیشنهاد کرده اند که اگر نمی توان همه پنجره ها را باز گذاشت ، باز شدن پنجره جلو در سمت راست و شیشه عقب در سمت چپ می تواند به بهترین وجه از راننده و مسافر در برابر صدها ذره آئروسل آزاد شده توسط هر تنفس انسان محافظت کند.

ماتایی که این پدیده را به پرده هوای ایجاد شده در اثر جریان منفجر شده به صورت عمودی در برخی از ورودی های سوپرمارکت ها تشبیه می کند ، گفت: “با کمال تعجب ، شبیه سازی ها جریان هوا را نشان می دهند که مانعی بین راننده و مسافر است.” در داخل خانه ، حتی اگر درب ورودی باز باشد.

وی گفت: در حالی که این اقدامات نمی تواند جایگزین ماسک صورت هنگام حضور در ماشین باشد ، اما می تواند به کاهش بار بیماری زا در فضای بسیار محدود کابین خودرو کمک کند.

مانند بسیاری دیگر از محققان در طول بیماری همه گیر ، ماتای ​​، یک فیزیکدان تجربی ، تصمیم گرفت هنگام کار در خانه توجه خود را به شبیه سازی های رایانه ای معطوف کند. وی بعداً با استفاده از تجسم دود و آزمایشات میدانی که مناطق کم سرعت و پر سرعت را در ماشین شناسایی کرد ، از یافته های خود پشتیبانی کرد.

این مطالعه انتقال راننده-مسافر و مسافر-راننده را برای گزینه های مختلف تهویه توصیف می کند و از حمل و نقل اسکالر غیر فعال به عنوان پروکسی برای ذرات عفونی استفاده می کند. نمودارهای گرما ، زمینه های غلظت مقیاسی را که از راننده یا مسافر نشات گرفته اند ، نشان می دهند.

محققان از یک مدل ساده و متلاطم جریان هوا متلاطم استفاده کردند و تأثیرات مطالعه محدود به انتقال از طریق هوا بود ، نویسندگان تأکید می کنند. مدل رایانه ای تقریباً در نمای خارجی تویوتا پریوس بنا شده است که تقریباً 50 مایل در ساعت کار می کند و آزمایشات میدانی دود و دودکش در کابین کیا اپتیما ثبت می شود.

###

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! هیچ مسئولیتی در قبال صحت گزارشهای خبری منتشر شده در EurekAlert ندارند! از طریق موسسات کمک کننده یا استفاده از هرگونه اطلاعات از طریق سیستم EurekAlert.

[ad_2]

منبع: kolah-news.ir