فشار اعمال شده خارجی فشاری هست که گازهای احتراق بر روی حلقه پیستون وارد آورده و باعث انبساط آن می­شوند. معمولا محیط احتراق بر روي تاج پیستون تعبیه مي شود. تاج پیستون ماشین : که همان قسمت بالایی پیستون بوده و شکل آن تاثیر بسزایی بر روش احتراق سوخت دارد در‌حالتی که طراحی صحیح آن، سبب ساز اختلاط بهتر سوخت و هوا شده و قدرت بهینه را تولید مینماید. به عامل این‌که پیستونهای این اتومبیل شبیه دستان یک ورزشکار بوکس حرکت میکند، به آن موتور بوکسوری هم میگویند. از طرف دیگر در برخی از موتورهای سنگین از پیستونهای آلیاژ آلومینیومی به حیث داشتن خواص رسانش گرمایی مطلوب این ماده استعمال میگردد به‌این ترتیب که استفاده از آن ، در اختیار گرفتن بهتر حرارت محیط احتراق را فراهم آورده و براین اساس باعث در دست گرفتن بهتر احتراق میگردد. موتورهای تک سیلندر توان به اندازه برای شیوه بردن یک اتومبیل را ندارند. بعد از آن از آن اتومبیل دوباره مونتاژ می شود. در روی پیستون سوراخی برای قرار گرفتن گژن پین جهت اتصال به شاتون تعبیه شده است.جهت ارتقاء اقتدار و کشش اتومبیل از یکسری سیلندر و پیستون در خودرو به کار گیری می کنند. درصورتیکه متوجه دود غلیظی شدید که آبی-خاکستری یا این که سفید- خاکستری می زند، نشان دهنده همین هست که خودرو به روغن سوزی افتاده است. زمانی که شاتون و بغل یاتاقان بیش از حد لق باشد، سربزرگ شاتون موجب شکستگی شاتون شود و هنگامی سایش یاتاقان سربزرگ شاتون بیش از حد باشد منجر انحراف شعاعی شاتون میشود و لرزش و پیچشش که تولید میشود باعث شکستن شاتون و موجب ساخت ضرر و زیان متعددی به موتور می‌شود و در صورتی که به موقع متوجه همین مشکل نشود و خودرو را خاموش نکنید ممکن است باعث شکسته شدن جداره سیلندر شود و نیاز باشد که کل مجموعه سیلندر و موتور اتومبیل ردوبدل شود، چونکه تعمیر سیلندر کاری هزینه متعددی داراست و پردردسر میباشد و تنها به جهت زمانهایی که جراحت قلیل باشد مناسب میباشد وگر نه به هیچ عنوان این کار سفارش نمیشود، باز‌نگری و میزان گیری یاتاقان سر بزرگ شاتون در هر توشه باز و بسته نمودن موتور موجب تشخیص به موقع و پیشگیری از آن شود. نکته مهم: رواداری ناکافی می­تواند سبب ساز قفل شدن پیستون در باطن سیلندر شود. رواداری بیش از حد هم می­تواند سبب افت کمپرس و ارتقا سر و صدای پیستون میشود. نسبتاً از آن بر روی که سازندگان همین قطعه، به مقدار دوچندان ناچیز به آن شکل بیضوی می‌دهند چرا که به دمای پیستون به زمان حرکت اتومبیل به شدت بالا میرود و حتی ممکن هست به دماهایی چون ۲۲۰۰ جايگاه سانتیگراد نیز برسد و این فرمان سبب ساز انبساط پیستون خودرو می‌گردد و در همین حالت میباشد که پیستون صورت استوانهای به خود میگیرد. پیستون ماشین از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود ۴۵۰/۰ کیلو گرم (۱پوند)است.دامنه یا قسمت زیر پیستون را می تراشند تا هم وزن آن کمتر یابد و نیز جا برای وزنه های تعادل میل لنگ گشوده شود. در بخش اعظم موتور های پر اقتدار از پیستون های آهنگری شده به کار گیری می شود.پیستون های آهنگری شده در مقایسه دارای پیستون های ریخته گری متراکم خیس و محکم ترند و در دمای زیر تری کار مینمایند چون گرما را خوب تر انتقال می دهند. علل اساسی پیدایش این مشکل آن است که یا این که سوخت تزریقی به موتور بیش از میزان رقیق بوده می باشد ، یا شمع های موتور از جور خیلی گرم گزینش شده اند و یا این که این که سیستم جرقه موتور زودتر از موعد حتمی عمل می نماید ( یعنی آدوانس هست ) و یا اینکه نسبت حجمی به تناسب اکتان سوخت ، خیلی بالاست و یا اصلا موتور نقص‌ کلی گرم شدن را دارد. این دیسک درون سیلندر حرکت می کند و باطن سیلندر منبسط و منقبض می شود. همین قطعه علتی برای چگالی ترکیب بنزین و هوا و خروج دود حاصل از احتراق از محفظه سیلندر است. 3. در بعضی مورد ها نادر، نشت مضاعف بنزین در سر پیستون، منجر بی آبی رینگ شده و در نهایت در محیط بوش خوردگی تولید می شود. 4. استفاده از حلقه نامرغوب می تواند به محفظه بوش زخم برساند. یکی از از دلایل روغن سوزی ماشین نیز نشت روغن در گوشه و کنار احتراق موتور خودرو می باشد. یکی از ویژگیهای این مدل موتور همین است که میتوان آن را نزدیک کف خودرو قرار اعطا کرد و به این وسیله، مرکز ثقل اتومبیل را به زمین نزدیک کرد. که علاوه بر کاهش تراکم پیستون،رواداری ضروری را به جهت برهه زمانی اجرام بیرون از مرکزی که بر روی میل لنگ قرار دارا هستند آماده کند. همین پیستون ها که به استدلال دسته طراحی موتورهای دو زمان ذیل فشار مکانیکی مضاعف و حرارت بالا قرار دارا‌هستند کاهش در خودروها کاربرد دارا هستند و عمده در موتورسیکلتها به عمل میروند. به همین ترتیب که غالبا در موتورهای بنزینی از سه یا چهار و موتورهای دیزلی از شش یا هفت حلقه به کار گیری میشود. کانفیگ دیگری از موتورهای W رخ بصورت ۳ سیلندر یا مضربی از سه روی محور میل لنگ است که در موتورهای ۱۲ سیلندر استعمال می شود. چنانچه از تایپ کردن همین مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در آیتم شرکت پیستون خودرو تبریز لطفا از ورقه ما بخواهید.

ایندکسر