[ad_1]

بر اساس یک آزمایش کنترل شده تصادفی جدید منتشر شده در یک رژیم غذایی گیاهی ، فرسودگی بعد از غذا را افزایش می دهد ، منجر به کاهش وزن می شود و عوامل خطر کاردیومتابولیک را در افراد دارای اضافه وزن بهبود می بخشد. شبکه جاما باز است توسط محققان کمیته پزشکان پزشکی مسئول.

این مطالعه شرکت کنندگان را به طور تصادفی – اضافه وزن و بدون سابقه دیابت – به یک گروه مداخله یا کنترل در نسبت 1: 1 اختصاص داد. به مدت 16 هفته ، شرکت کنندگان در گروه مداخله رژیم غذایی گیاهی کم چربی و مبتنی بر میوه را دنبال کردند. ، سبزیجات ، غلات سبوس دار و حبوبات بدون محدودیت کالری. گروه کنترل هیچ تغییری در رژیم غذایی خود ایجاد نکردند. هیچ یک از این گروه ها تمرینات یا داروها را تغییر ندادند مگر اینکه توسط پزشک عمومی آنها دستور داده شود.

محققان از کالری سنجی غیرمستقیم برای اندازه گیری میزان کالری مصرفی شرکت کنندگان پس از یک رژیم غذایی استاندارد در ابتدای و پایان مطالعه استفاده کردند. گروه گیاهان پس از خوردن غذا ، میزان کالری سوزی را به طور متوسط ​​پس از 16 هفته 18.7 درصد افزایش داده اند. سوزاندن گروه کنترل بعد از غذا خوردن تغییر معنی داری نکرد.

هانا کهلهوا ، دکتر ، مدیر تحقیقات بالینی در کمیته پزشکان ، گفت: “این یافته ها برای 160 میلیون آمریکایی که با اضافه وزن و چاقی دست و پنجه نرم می کنند ، پیشگامانه است.” “طی سالها و دهه ها ، سوزاندن کالری بیشتر پس از هر وعده غذایی می تواند تفاوت چشمگیری در مدیریت وزن ایجاد کند.”

فقط در مدت 16 هفته ، شرکت کنندگان در گروه گیاه به طور متوسط ​​6.4 کیلوگرم (حدود 14 پوند) در مقایسه با یک تغییر کوچک در گروه شاهد ، وزن کم کردند. گروه گیاهی همچنین کاهش قابل توجهی در توده چربی و حجم چربی احشایی – چربی خطرناک موجود در اطراف اندام های داخلی را مشاهده کرد.

محققان همچنین برای پیگیری لیپید داخل سلول و لیپید سلولهای کبدی – تجمع چربی در سلولهای عضلانی و کبدی – در زیرمجموعه ای از شرکت کنندگان با محققان دانشگاه ییل ، ​​کیت پیترسن ، دکترای علوم پزشکی و جرالد شولمن ، همکار شدند. طیف سنجی کسانی که در گروه گیاه بودند به ترتیب 34 و 10 درصد چربی سلولهای کبدی و عضلانی را کاهش دادند ، در حالی که گروه شاهد تغییرات قابل توجهی را تجربه نکردند. چربی های ذخیره شده در این سلول ها با مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2 ارتباط دارند.

دکتر کالئووا می افزاید: “وقتی چربی در سلولهای کبدی و عضلانی جمع می شود ، در توانایی انسولین برای جابجایی گلوکز از خون به داخل سلولها اختلال ایجاد می کند.” “فقط پس از 16 هفته رژیم غذایی گیاهی کم چرب ، شرکت کنندگان در مطالعه چربی سلول خود را کاهش داده و احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دادند.”

این مطالعه همچنین درک جدیدی از رابطه بین چربی موجود در سلول ها و مقاومت به انسولین ارائه می دهد. گروه گیاهان غلظت انسولین ناشتای پلاسما را تا 21.6 بعد از ظهر در لیتر کاهش دادند ، مقاومت به انسولین را کاهش دادند و حساسیت به انسولین را افزایش دادند – همه نتایج مثبت – تا اینکه گروه کنترل تغییرات قابل توجهی را مشاهده کرد.

گروه گیاهی همچنین کلسترول کل و LDL را به ترتیب 19.3 میلی گرم در دسی لیتر و 5/15 میلی گرم در دسی لیتر کاهش داد ، بدون اینکه تغییرات معنی داری در گروه کنترل مشاهده شود.

دکتر کهلهوا گفت: “نه تنها گروه گیاهان وزن کم کرده اند ، بلکه بهبودهای قلبی متابولیکی را نیز تجربه کرده اند که خطر دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی و سایر مشکلات سلامتی را کاهش می دهد.”

سم تی ، یکی از شرکت کنندگان در مطالعه ، که در طی مطالعه 16 هفته ای 34 پوند کاهش یافت و متابولیسم خود را بهبود بخشید ، گفت: “من قصد دارم برای همیشه در این رژیم باقی بمانم. نه فقط برای 16 هفته ، بلکه برای زندگی.” از زمان پایان مطالعه ، سام رژیم غذایی گیاهی را ادامه داد ، به وزن هدف خود رسید و دو ماراتن و ماراتن را دوید.

###

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! هیچ مسئولیتی در قبال صحت گزارشهای خبری منتشر شده در EurekAlert ندارند! از طریق موسسات کمک کننده یا استفاده از هرگونه اطلاعات از طریق سیستم EurekAlert.

[ad_2]

منبع: kolah-news.ir