[ad_1]

تصویر

تصویر: UOC و Universidad de Manizales در کلمبیا در حال توسعه یک شبیه ساز جراحی کم هزینه برای آموزش مهارت های روان-حرکتی به جراحان هستند (انستیتوی ملی سرطان – Unsplash) بیشتر

اعتبار: (موسسه ملی سرطان – Unsplash)

تمرین کامل می کند. در دنیای پیچیده پزشکی ، جایی که فقط یک میلی متر می تواند تفاوت بین موفقیت و شکست را تشخیص دهد. با همکاری دانشگاه مانیزالس (کلمبیا) ، دانشگاه اوبرتا د کاتالونیا (UOC) پروژه ایجاد شبیه ساز جراحی کم هزینه را برگزار می کند. ابزاری بسیار در دسترس تر از آنچه در حال حاضر در دسترس است و می تواند برای آموزش جراحان زودرس و با تجربه تر در حرفه خود استفاده شود.

این پروژه یک فضای مجازی سه بعدی ایجاد می کند که در آن کاربران می توانند مهارت های روانی-حرکتی خود را آزمایش کنند. اما برخلاف جراحی واقعی ، عملیات انجام شده در شبیه ساز شامل مانور در یک سری اشکال هندسی است. این برنامه در مورد صحت انجام حرکات و عملکرد کلی آنها در تمرینات ، بازخورد واقعی دارد. فرناندو آلوارس-لوپز ، جراح اطفال که این پروژه را به عنوان بخشی از دکترای خود در آموزش و ITC در UOC با دانشگاه مانیزالس ایجاد کرد ، توضیح داد: “یک محیط مجازی بدون معیارها ، بازخورد یا اعتبار سنجی چیزی بیشتر از یک بازی ویدیویی نیست.” کلمبیا و در داخل شبکه CYTED – RITMOS (شبکه بهداشت همراه موبایل Ibero-American) [RITMOS])

از نظر توسعه دهندگان مزیت این ابزار قیمت پایین و مقرون به صرفه بودن آن خواهد بود. بسیاری از محیط های واقعیت مجازی که تا به امروز به کار رفته اند بسیار گران هستند و به تکنیک های پیچیده کار نیاز دارند. از طرف دیگر ، شبیه ساز توسعه یافته توسط UOC می تواند کمتر از نیمی از قیمت رقبا باشد و این فناوری را در دسترس متخصصان کشورهای کم درآمد و متوسط ​​قرار دهد.

تغییر پارادایم در یادگیری

فرانچسکو سایگی-روبیو ، استاد دانشکده علوم بهداشتی UOC ، محقق آزمایشگاه I2TIC و نویسنده مشترک این پروژه با مارسلو ماینا ، استاد روانشناسی و علوم ، گفت: “این نوع ابزار نشان دهنده تغییر پارادایم در پزشکی است.” برای آموزش ”و یک محقق در گروه Edul @ b. “در جراحی ، شما باید یک سری حرکات را یاد بگیرید ، زمان خود را کنترل کنید و پروتکل ها را دنبال کنید ؛ به روشی شبیه به زمانی که یاد می گیرید رانندگی کنید. این شبیه سازها به جراحان امکان می دهد از مطب خود و یا حتی از خانه در حالی که تکنیک آنها بهبود نمی یابد ، “آلوارز افزود.

توانایی انجام حرکات بسیار دقیق یکی از کلیدهای موفقیت در جراحی کم تهاجمی است که با کمک ابزارهای کوچک جراحی وارد شده از طریق برش های کوچک ایجاد شده در بدن انجام می شود. بهبودی بیمار می تواند با این نوع جراحی سریعتر و راحت تر انجام شود ، اما مهارت های قابل توجهی برای اطمینان از موفقیت لازم است. از این رو اهمیت ایجاد محیطی که در آن جراحان می توانند بارها و بارها تمام حرکاتی را که باید برای یک عمل موفقیت آمیز انجام شود تمرین کنند.

حال و آینده پروژه

این ابزار قبلاً توسط 148 کاربر آزمایش شده است: 100 دانشجو ، 20 جراح و 28 متخصص. از جمله ، متخصصان بیمارستان Vall d’Hebron در بارسلونا در این آزمایشات شرکت کردند. نتایج این مطالعه که در مجله منبع آزاد انتشارات JMIR منتشر شده است ، اعتبار ابزاری را برای ارتقا مهارت های روانی-حرکتی جراحان در مراحل مختلف شغلی آنها تأیید می کند. برای کسانی که از قبل با سیستم عامل های واقعیت مجازی آشنا هستند و برای کسانی که هیچ تجربه قبلی ندارند به همان اندازه مفید است.

محققان در حال حاضر برای انتقال این ابزار به محیط بیمارستان در تلاش هستند. سازندگان برنامه امیدوارند نسخه ای را توسعه دهند که مستقیماً از اینترنت قابل بارگیری باشد. از جمله اینکه ، کاربران می توانند سطح دشواری را با توجه به مشخصات و زمان مورد نیاز خود تنظیم کنند. در آینده ، حتی می توان با استفاده از عینک واقعیت مجازی ، تجربه ای پوشاننده تر را ایجاد کرد. آلوارز در پایان گفت: “فناوری به طور مداوم در حال پیشرفت است ، بنابراین ما می خواهیم به پیشرفت این پروژه متناسب با نیازهای فعلی ادامه دهیم.”

###

این مطالعه از اهداف 3 توسعه پایدار ، سلامتی و رفاه حمایت می کند. 4 ، آموزش با کیفیت ؛ و 10 ، کاهش نابرابری ها.

مقاله مرجع

آلوارز-لوپز ، ف. Maina MF ؛ آرانگو ، ف. Saigi-Rubio، F. (2020) “استفاده از یک شبیه ساز واقعیت مجازی سه بعدی قابل حمل برای آموزش مهارتهای روان-حرکتی در جراحی کم تهاجم: معیارهای کار و اعتبار نتایج.” بازی های جدی JMIR.

DOI: 10.2196 / 19723

PPC به PPC

تحقیق و نوآوری UOC (R&I) با مطالعه تعاملات بین ICT و فعالیت های انسانی ، با تمرکز ویژه بر یادگیری الکترونیکی و سلامت الکترونیکی ، به جوامع جهانی قرن 21 کمک می کند تا بر چالش های اساسی غلبه کنند. بیش از 400 محقق و 50 گروه تحقیقاتی بین هفت دانشكده دانشگاه و دو مركز تحقیقاتی فعالیت می كنند: انستیتوی بین رشته ای اینترنت (IN3) و مركز سلامت الکترونیك (eHC).

دستور کار توسعه پایدار سازمان ملل متحد 2030 و دانش آزاد به عنوان ستون های استراتژیک برای آموزش ، تحقیق و نوآوری UOC است. اطلاعات بیشتر: research.uoc.edu. # UOC25г

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! هیچ مسئولیتی در قبال صحت گزارشهای خبری منتشر شده در EurekAlert ندارند! از طریق موسسات کمک کننده یا استفاده از هرگونه اطلاعات از طریق سیستم EurekAlert.

[ad_2]

منبع: kolah-news.ir