[ad_1]

مطالعه جدید در محدودیت ها در روانشناسی پیشنهاد می کند که بالاترین سطح ریاضیات در کشور ، همراه با فشارهای اجتماعی ، ممکن است به خوبی دختران و پسران ریاضی را دوست داشته باشند. تحقیقات قبلی نشان داده است که فرهنگ های مبتنی بر موفقیت اغلب با اشتیاق کمتری برای مطالعه دروس مانند ریاضیات ارتباط دارند. این مطالعه روی بیش از 500000 دانش آموز کلاس هشتم از 50 کشور ، اولین مطالعه ای است که نشان می دهد دختران نسبت به این تأثیر حساسیت بیشتری نشان می دهند و ایده ای برای چگونگی رفع این شکاف جنسیتی ارائه می دهد.

“من فکر می کنم ما باید با انتقاد بیشتری به این ایده بپردازیم که ما می توانیم سیستم مدرسه یک کشور را به طور عمده در سطح موفقیت دانش آموزان ارزیابی کنیم – سایر جنبه های مهم مانند دانش آموزانی که به کار مدرسه خود علاقه مند هستند ، می توانند پروفسور کیمو اریکسون از کالج دانشگاه ملاردالن و دانشگاه استکهلم در سوئد می گوید: “در این روند گم شده اند.” ” دریافتم که این تأثیر منفی فرهنگ با عملکرد بالا در دختران نسبت به پسران بیشتر است. “

اریکسون از نتایج روندهای چند ملیتی در ریاضیات و علوم (TIMSS) از سال 2011 و 2015 برای بررسی روند بین پیشرفت ریاضی و سطح علاقه دانش آموزان استفاده کرد. اگرچه این نظرسنجی در سالهای گذشته انجام شده بود ، 2011 و 2015 اولین سالهایی بود که این نظر سنجی شامل هر دو آزمون ریاضی و پرسشنامه ای در مورد علاقه دانش آموزان به آنچه که یاد می گرفتند بود.

نتایج نشان داد که دختران به طور قابل توجهی کمتر علاقه مند به ریاضیات در کشورهایی مانند ژاپن ، هنگ کنگ ، سوئد و نیوزیلند هستند. اما ، به طور شگفت آور ، نقش ها در کشورهایی مانند عمان ، مالزی ، فلسطین و قزاقستان ، که دختران در این زمینه بسیار بیشتر مشغول بودند ، تغییر کردند.

یک نتیجه کاملاً قابل توجه این بود که در هر جهتی که سطح علاقه ملی حرکت کند ، تأثیر در دختران بارزتر بود. اریکسون این اثر را “تقویت زن” خواند و اظهار داشت که این ممکن است به دلیل تمایل شدید دختران به مطابقت با تأثیر همسالان باشد.

توجه به این نکته مهم است که این یافته ها فقط یک همبستگی را نشان می دهند. برای درک بهتر عوامل اساسی که این اختلافات را ایجاد می کنند ، تحقیقات بیشتری لازم است. اما این مشاهدات می تواند راهنمایی مفیدی در مورد چگونگی ارتقا interest علاقه و موفقیت ریاضی برای دختران و پسران ارائه دهد. کشورهایی مانند سنگاپور نیز نشان داده اند که هم علاقه زیاد و هم کارایی بالایی وجود دارد و مطالعه بیشتر در مورد این سیستم های مدرسه ای می تواند به بهبود روش های تدریس در جاهای دیگر کمک کند.

“با تأکید بر اینکه علاقه دختران به کار در مدرسه به ویژه در فرهنگ پیشرفت بسیار حساس است ، شاید کار من بتواند محققان و سیاستمداران را به شناخت و رفع این چالش سوق دهد: چگونه مدارس می توانند برتری در ریاضیات را بدون برای از بین بردن علاقه دانش آموزان به تکالیف مدرسه خود؟ “می گوید اریکسون.

###

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! هیچ مسئولیتی در قبال صحت گزارشهای خبری منتشر شده در EurekAlert ندارند! از طریق موسسات کمک کننده یا استفاده از هرگونه اطلاعات از طریق سیستم EurekAlert.

[ad_2]

منبع: kolah-news.ir