[ad_1]

تصویر

تصویر: فعالیت های روزمره مانند بالا رفتن از پله ها می تواند تأثیر مثبتی در بهزیستی معنوی داشته باشد. چشم انداز بیشتر

اعتبار: مارکوس بریگ ، KIT

فعالیت بدنی شما را خوشحال می کند و برای حفظ سلامت روان مهم است. محققان م Instituteسسه فناوری کارلسروهه (KIT) و م Instituteسسه مرکزی بهداشت روان (CIMH) در مانهایم مناطق مغزی را که نقشی اساسی در این روند دارند ، مورد مطالعه قرار دادند. یافته های آنها نشان می دهد که حتی فعالیت های روزمره ، مانند بالا رفتن از پله ها ، به ویژه برای افراد مستعد اختلالات روانپزشکی به طور قابل توجهی بهبود می بخشد. این مطالعه در پیشرفت علمی (DOI: 10.1126 / sciadv.aaz8934).

ورزش بهزیستی جسمی و سلامت روانی را بهبود می بخشد. با این حال ، تأثیر فعالیت های روزمره ، مانند بالا رفتن از پله ها ، پیاده روی یا رفتن به ایستگاه تراموا به جای رانندگی ، بر سلامت روان فرد تاکنون به سختی مورد بررسی قرار گرفته است. به عنوان مثال ، هنوز مشخص نیست که در کدام ساختار مغز نقش دارد. تیمی از م Instituteسسه مرکزی بهداشت روان (CIMH) در مانهایم ، م Instituteسسه علوم ورزشی و ورزشی KIT و گروه تحقیقات GIScience / ژئوآنفورماتیک در دانشگاه هایدلبرگ اکنون فعالیت های روزانه را که بالاترین سهم ورزش روزانه ما را تشکیل می دهند ، بررسی کرده اند. اولین نویسندگان این تحقیق توضیح می دهند: “بالا رفتن از پله ها هر روز می تواند به ما کمک کند تا بیدار و سرشار از انرژی بشویم. این باعث بهبود رفاه می شود.” اینها دکتر مارکوس ریچرت ، محقق در CIMH و KIT و دکتر اورس براون ، رئیس گروه تحقیقاتی برای سیستم های پیچیده در کلینیک روانپزشکی و روان درمانی CIMH هستند.

یافته های این مطالعه به ویژه در شرایط فعلی با محدودیت های کرونا و زمستان آینده بسیار مهم است. پروفسور هایک توست ، رئیس گروه تحقیقات سیستمی روانپزشکی در کلینیک روانپزشکی و روان درمانی گفت: “ما در حال حاضر محدودیت های شدیدی در زندگی عمومی و ارتباطات اجتماعی داریم که می تواند بر سلامتی ما تأثیر بگذارد.” “برای اینکه احساس بهتری داشته باشید ، می تواند به شما کمک کند تا بیشتر از پله ها بالا بروید.”

فعالیت های روزمره باعث بهبود هوشیاری و انرژی جسمی می شوند

پروفسور اولریش ابنر-پرایمر ، رئیس گروه تحقیقاتی روشهای سلامت در روانپزشکی ، معاون IfSS و رئیس آزمایشگاه سلامت روان گفت: “برای تحقیقات ما ، ما اخیراً روشهای مختلف تحقیق را در زندگی روزمره و آزمایشگاه ترکیب کرده ایم.” از جمله روش های مورد استفاده ، ارزیابی سرپایی با حسگرهای حرکتی و همچنین بررسی تلفن های هوشمند برای رفاه بود که به محض جابجایی اجسام توسط داده های موقعیت جغرافیایی آغاز شد.

67 نفر تحت ارزیابی سرپایی قرار گرفتند تا تأثیر فعالیت های روزانه بر هوشیاری بیش از هفت روز تعیین شود. مشخص شده است که افراد بلافاصله بعد از ورزش احساس هوشیاری بیشتری می کنند و حتی با انرژی بیشتری منفجر می شوند. نشان داده شده است که توجه و انرژی از اجزای مهم رفاه و سلامت روان شرکت کنندگان است.

مناطق مغز را برای فعالیتهای روزمره و رفاه مشخص کرده است

این سنجش ها با تصویربرداری تشدید مغناطیسی در CIMH برای گروه دیگری از 83 نفر ترکیب شدند. حجم ماده خاکستری اندازه گیری شد تا مشخص شود کدام مناطق مغز در این فرآیندهای روزانه نقش دارند. مشخص شده است که قشر cingulate subgenous ، بخشی از قشر مغز ، برای تعامل بین فعالیت روزانه و رفاه عاطفی مهم است. در این ناحیه مغزی است که احساسات و مقاومت در برابر اختلالات روانپزشکی تنظیم می شود. نویسندگان این منطقه از مغز را به عنوان یک ارتباط عصبی حیاتی تعیین می کنند که واسطه رابطه بین فعالیت بدنی و انرژی ذهنی است. هایکه توست گفت: “افرادی که ماده خاکستری کمتری در این منطقه دارند و در معرض خطر بیشتری از اختلالات روانی هستند وقتی از نظر جسمی بی تحرک هستند ، انرژی کمتری احساس می کنند.” “با این حال ، بعد از فعالیت های روزمره ، این افراد حتی بیشتر از افراد با حجم مغز بیشتر احساس انرژی می کنند.”

استفاده خاص از فعالیت بدنی در زندگی روزمره

پروفسور آندریاس مایر-لیندنبرگ ، مدیر CIMH و مدیر پزشکی کلینیک روانپزشکی و روان درمانی ، به این نتیجه رسید که “نتایج نشان می دهد که فعالیت بدنی روزانه برای رفاه خوب است ، به ویژه در افراد مستعد اختلالات روانپزشکی.” در آینده ، یافته های این مطالعه می تواند در یک برنامه تلفن هوشمند مورد استفاده قرار گیرد که باعث ایجاد انگیزه در کاربران می شود تا در صورت قطع برق ، رفاه خود را بهبود بخشند. اورس براون می گوید: “باید دید آیا فعالیت های روزمره می توانند بهزیستی و حجم مغز را تغییر دهند و چگونه این نتایج می توانند به پیشگیری و درمان اختلالات روانپزشکی کمک کنند.”

###

انتشار اصلی:

مارکوس ریچرت ، اورس براون ، گابریلا گان ، آیریس رینهارد ، مارکو جیورگیو ، رن ما ، گشنگ زانگ ، اولیور هنیگ ، النا کوچ ، لنا ویلند ، یانینا شوایگر ، دراگوش اینتا ، آندریاس هول ، سرن آکدنیب ، دبلیو اسکندر زیپ هایک توست و آندریاس مایر-لیندنبرگ: مکانیسم عصبی برای بهزیستی عاطفی: قشر cinglate زیر سلانه واسطه اقدامات واقعی بدون تمرینات انرژی است. پیشرفتهای علمی ، 2020. DOI: 10.1126 / sciadv.aaz8934.

مواد اضافی:

به انتشار در
پیشرفت علمی:
https: //پیشرفت می کند.علم علمیسازمان /محتوا /6 /45 /eaaz8934

برای این اطلاعیه مطبوعاتی تماس بگیرید:
دکتر سابین فدی ،
سردبیر / مسئول مطبوعات ،
تلفن: +49 721 608-41154 ،
sabine fodi@kit.edu

به عنوان “دانشگاه تحقیقاتی انجمن هلمولتز” ، KIT دانش جامعه و محیط زیست را ایجاد و انتقال می دهد. هدف این است که سهم قابل توجهی در چالش های جهانی در زمینه های انرژی ، تحرک و اطلاعات داشته باشد. به همین دلیل حدود 9300 کارمند در طیف گسترده ای از رشته ها در علوم طبیعی ، مهندسی ، اقتصاد و علوم انسانی و اجتماعی همکاری می کنند. KIT با ارائه برنامه های درسی مبتنی بر تحقیق 24،400 دانش آموز خود را برای انجام وظایف مسئول در جامعه ، صنعت و علوم آماده می کند. تلاش های نوآوری KIT پلی بین اکتشافات مهم علمی و کاربرد آنها برای منافع جامعه ، شکوفایی اقتصادی و حفظ بنیان طبیعی زندگی ما است. KIT یکی از دانشگاههای برتر آلمان است.

این اطلاعیه مطبوعاتی به صورت آنلاین در http: // www در دسترس است.ثانیهتنظیم.edu /انگلیسی/مطبوعاتپی اچ پی.

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! هیچ مسئولیتی در قبال صحت گزارشهای خبری منتشر شده در EurekAlert ندارند! از طریق موسسات کمک کننده یا استفاده از هرگونه اطلاعات از طریق سیستم EurekAlert.

[ad_2]

منبع: kolah-news.ir

ایندکسر