استاندارد آلایندگی در مدل ۲۸۲۱۳ یورو ۲ است که به دلیل قوانین و استانداردهای جدید محیط زیست باید تغییر کرده و از سال ۹۴ به یورو ۴ تغییر کرده است. با این مقدمه به سراغ آزمایش زانتیا مدل 89 میرویم که از اخرین زانتیاهایی است که از خط تولید گذشته است! از آنجایی که فقط مدل اول در تست ایمنی یورو انکپ شرکت کرده، مطالعات ما بر اساس گزارشات تحلیلشدهی همین مدل است. شما یک عامل اصلی رو نادیده گرفتید و فقط چسبیدید به قیمت بنزین در حالیکه قطعات پارس سال نسبت به بقیه مدل ها در هنگام خرابی ارزون تره به عنوان مثال تسمه تایم پارس سال 18000 تومان وبرای پارس سفارشی یا elx حدود 40000 تومانه که بهترین خودرو از لحاظ قطعات ارزان پارس ساله. به این نکته توجه کنید که فقط خریدن گیربکس این خودرو مهم نیست. شرکت سایپا در پاییز سال ۱۳۸۹ بعد از اتمام قرارداد ۱۰ سال تولید زانتیا در ایران، به عمر این خودرو پایان داد. هنوز هم بعد از گذشت چند سال و قطع شدن خط تولید پژو پارس ELX همچنان محبوب ترین پژو پارس تولید شده در ایران محسوب می شود.

گروه خودروسازی سایپا ایران عرضه و تولید این خودرو را در ایران راه اندازی کرد. قیمت خودرو,قیمت روز خودرو,قیمت خودروهای دست دوم,قیمت خودرو دست دوم در بازار,نرخ خودرو دست دوم. بر این اساس، قیمت جدید هر دستگاه سایپا 131 مدل SE با موتور جدید معادل 20 میلیون و 670 هزار تومان تعیین شده که افزایش 470 هزار تومانی را نسبت… این فروشگاه به عنوان مرجع تخصصی فروش موتور استوک، نو، فابریک، دست دوم و شرکتی، سفارش های شما را در کوتاهترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسانید. در این مقاله هم قصد داریم شما را با روغن موتور مناسب زانتیا با مدلهای مختلف آشنا کرده و لیستی از بهترین برندهای روغن برای خرید روغن موتور زانتیا به شما ارایه دهیم. امروز قصد داریم نگاهی دقیقتر به ایمنی این خودرو داشته باشیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید. این خودرو حداکثر سرعت 195 کیلومتر بر ساعت دارد و مصرف ترکیبی آن 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.پژو پارس وزنی در حدود 1165 کیلوگرم دارد و حجم باک آن نیز 70 لیتر است. جالب اینجاست، زمانیکه زانتیا در بازار جهانی درحال توقف تولید بود، سایپا آن را به بازار ایران عرضه کرد.

اگرچه از اتاق اول یعنی استیشن در ایران خبری نشد اما اتاق دوم را زیاد در کوچه و خیابانهای شهر دیدیم. زانتیا از همان روز اول که به بازار خودروی ایران وارد شد با استقبال گرم ایرانیان مواجه شد. سایپا مونتاژ آن در ایران اغاز شد و تا سال 1389 تولید آن ادامه داشت. حیفه ایران خودرو نتونست ماشین به این خوبی رو از تظر صدا عایق بندی مناسبی بکنه. بارها در رسانههای خبری خودرو مورد انتقادهای شدید قرار گرفته است. به شکلی که در خرید آن بین نمایشگاهها رقابتی آغاز شده بود. با باز کردن در سنگین آن وارد اتومبیل می شویم. کارخانه مصرف سوخت این خودرو را به صورت ترکیبی 7.2 لیتر در 100 کیلومتر اعلام کرده است که با توجه به شتاب پایین و وزن خودرو به نظر نمی رسد در شرایط واقعی قابل دستیابی باشد زیرا پارس اتوماتیک بیش از 250 کیلوگرم از 206 که صاحب اصلی موتور و گیربکس است سنگین تر است. سیتروئن سرانجام تصمیم گرفت در سال ۲۰۰۲ میلادی این خودرو را از خط تولید کشور خود خارج کند. همچنین هندلینگ و سیستم تعلیق این خودرو همیشه مورد تحسین قرار گرفت اما این نکات مثبت هیچوقت باعث نشد که بر ضعف ایمنی این خودرو سرپوش گذاشته شود.

اگر لحظهای به این موضوع شک دارید کافی است نگاهی به طراحی جانبی این خودرو بیاندازید! شاید کیسهی هوای سرنشینان جلو، از برخورد مستقیم سر به داشبورد جلوگیری کرده باشد اما تخریب قسمت جلویی خودرو، تا خوردن سقف، تاب برداشتن در و ستونهای جلو و میانی باعث شده تا جان سرنشینان در خطری جدی باشد. اما اگر دمای آب به آستانه ی عملکرد دور تند که دمای ۱۰۵ درجه می باشد برسد ECU با بدنه کردن بوبین رله ی دور تند موجب می شود که برق خروجی از رله مستقیماً به موتور فن اعمال شود و موتور با حداکثر توان به چرخش درآید. اگرچه نمونهی مورد آزمایش در تست یورو انکپ مربوط به نسخهی بهروزرسانی شدهی زانتیا یعنی فاز ۲ نبود اما به بعضی از جدیدترین تجهیزات ایمنی مثل کیسههای هوا مجهز بود. تریم داخلی آن به شکل استاندارد و مثل برادرانش به رنگ بژ است و آینههای جانبی مجهز به راهنما هستند. زانتیا از آن دسته خودروهایی است که اگر هنوز کسی به آن علاقه مند باشد و قصد خریدش را کند، باید دقت کند که نمونه سالمی از آن را بیابد، چراکه اگر زانتیا به خرج بیافتد، قیمت قطعات یدکی اصلی آن بالاست و جدا از این موضوع، خودروهای فرانسوی استهلاک بالایی دارند و زانتیا هم از جمله پرمصرف ترین سدان های بازار به شمار می رود.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد موتور زانتیا بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.