[ad_1]

آیا مدارس می توانند با خیال راحت در طول دوره های قابل توجهی ازدیاد COVID-19 در جامعه باز و یا بازگشایی شوند؟ طبق پیش بینی های مدل انتقال SARS-CoV-2 در شرایط مدرسه ، بله – اگر اقدامات احتیاطی مناسب هم در مدرسه و هم در جامعه رعایت شود.

نتایج این مطالعه در BMC بهداشت عمومی.

تعطیلی مدارس در طی بیماری همه گیر COVID-19 عمدتا براساس الگوهای انتقال آنفلوانزا در همه گیر است. با این حال ، طبق گفته نویسندگان این مطالعه ، داده های اخیر نشان می دهد که “کودکان زیر 10 سال کمتر در معرض عفونت SARS-CoV-2 هستند و به ندرت عفونت را به بزرگسالان یا همکلاسی ها منتقل می کنند.”

برای مطالعه خود ، محققان دانشگاه ورمونت با استفاده از داده های تماس از شانگهای ، چین برای بررسی تأثیر مدارس آزاد بر شیوع عفونت SARS-CoV-2 در جامعه ، یک مدل از پیش منتشر شده را اقتباس کردند.

یکی از ویژگی های مهم این مدل ، اندازه گیری ساختار تماس در تمام گروه های سنی با تمرکز بر میزان تماس روزانه در جامعه و ارتباطات اجتماعی در مدرسه است – و اینکه چگونه کاهش دفعات تماس بر خطر انتقال تأثیر می گذارد.

این تیم ترکیبی از الگوهای تماسی مشاهده شده بین گروه های سنی مختلف در دوره “انسداد” قبل و بعد از همه گیری برای شبیه سازی سطوح مختلف افتتاح مدرسه است ، و همچنین این اثرات را در تعدادی از ارزیابی های حساسیت پایین تر آزمایش می کند. عفونت در کودکان کوچکتر

به گفته نویسنده اول ، بنجامین لی ، MD ، دانشیار متخصص اطفال و متخصص بیماری های عفونی کودکان ، این مدل به شناسایی شرایطی که مدارس را باز نگه می دارد کمک کرد. به گفته وی ، در حالت ایده آل ، متوسط ​​تعداد تماس های اجتماعی روزانه در جامعه باید به حدود 40 درصد از سطح پایه قبل از همه گیری کاهش یابد و تماس عمومی برای کودکان 10 تا 19 ساله باید به 33 درصد از خط پایه کاهش یابد. سطح قبل از همه گیری در صورت تحقق این امر ، گشودن مدارس حتی از نقطه انتقال قابل توجهی از جامعه امکان پذیر است.

لی گفت: “به عبارت دیگر ، محدودیت های لازم در جامعه با تخفیف دقیق برای کودکان بزرگتر معامله ای است که به شما امکان می دهد مدارس باز بمانند.” “مدارس باید آخرین مدارس برای تعطیلی و اولین مدارس برای بازگشایی باشند.”

این مطالعه نشان می دهد که چطور پرداختن به ترکیبی از اقدامات مختلف در زمینه باز کردن مدارس در محدوده وسیع تری از محدودیت ها مفید است.

نویسنده ارشد لورن هبرت-دوفرسن ، Ph.D ، استادیار علوم کامپیوتر گفت: “این فقط در مورد مقیاس محدودیت ها نیست ، بلکه همچنین چگونگی هدف گذاری این محدودیت ها است.”

لی گفت: “این مطالعه شواهد اساسی از اصل را ارائه می دهد ، كه ما فكر می كنیم می تواند در بسیاری از تنظیمات كه ساختار تماسی مشابه دارند اعمال شود.”

###

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! هیچ مسئولیتی در قبال صحت گزارشهای خبری منتشر شده در EurekAlert ندارند! از طریق موسسات کمک کننده یا استفاده از هرگونه اطلاعات از طریق سیستم EurekAlert.

[ad_2]

منبع: kolah-news.ir

ایندکسر