[ad_1]

تصویر

تصویر: نمای داوینچی “Uomo della Bitta” بیشتر

اعتبار: نویسندگان

آثار لئوناردو داوینچی میراثی بی ارزش از قرن پانزدهم است. استاد از مهندسی تا آناتومی ، راه را برای بسیاری از رشته های علمی هموار کرد. اما نقاشی های داوینچی چه چیز دیگری می تواند به ما یاد دهد؟ آیا تحقیقات مولکولی می تواند داده های جالبی از گذشته نشان دهد؟ این مسائل توسط یک تیم میان رشته ای از محققان ، متصدیان و بیوانفورماتیک ، هر دو از دانشگاه منابع طبیعی و علوم زندگی و دانشگاه علوم کاربردی در وین ، اتریش و همچنین از موسسه مرکزی آسیب شناسی بایگانی و کتاب (ICPAL) در ایتالیا برای همکاری و مطالعه میکروبیوم هفت نقاشی مختلف توسط لئوناردو داوینچی.

مطالعات مولکولی آثار هنری قبلاً ثابت کرده است که یک رویکرد ارزشمند است و دکتر پینیار ، اولین نویسنده این مطالعه ، از اولین تجربه او نیست. در سال 2019 ، تیم وی با مطالعه میکروبیوم آنها توانست شرایط ذخیره سازی و حتی منشأ احتمالی جغرافیایی سه مجسمه مورد نیاز قاچاقچیان را بررسی کند و در اوایل سال جاری میکروبیوم پارچهای باستانی امکان روشن شدن منشا حیوانی پوستهای استفاده شده را فراهم آورد. برای تولید آنها 1000 سال پیش. در مطالعه ارائه شده در اینجا ، تیم اتریشی با استفاده از یک روش نوآورانه ژنومی به نام Nanopore ، توالی نسل سوم را در نظر گرفت ، تا برای اولین بار ترکیب کامل میکروبیوم چندین نقاشی داوینچی را نشان دهد. این مطالعه امروز در محدودیت های میکروبیولوژی.

به طور کلی ، نتایج حاکی از تسلط شگفت آور باکتری ها بر قارچ ها است. تاکنون تصور می شد که قارچ ها جامعه غالب در هنر مبتنی بر کاغذ هستند و به دلیل پتانسیل تخریب زیستی ، معمولاً کانون اصلی آنالیز میکروبی هستند. در اینجا ، بسیاری از این باکتری ها یا میکروبیوم انسانی معمول هستند ، که مطمئناً با کار با فشردگی نقاشی ها در حین کار ترمیم ، یا با میکروبیوم های حشره ای که ممکن است مدتها پیش توسط مگس ها و فضولات آنها معرفی شده باشد ، مطابقت دارند.

دومین مشاهده جالب وجود DNA زیادی از انسان است. متأسفانه ، ما نمی توانیم فرض کنیم که این DNA از طرف خود استاد آمده است ، بلکه ممکن است توسط کارگران مرمت و بازسازی در طی سالها معرفی شده باشد. سرانجام ، برای جوامع باکتریایی و قارچی همبستگی می تواند با موقعیت جغرافیایی نقاشی ها مشاهده شود.

به طور کلی ، به نظر می رسد که حشرات ، کارگران مرمت و موقعیت جغرافیایی اثری نامرئی بر روی نقوش برجای گذاشته اند. اگرچه دشوار است بگوییم که آیا هر یک از این آلودگی ها به زمانی برمی گردد که لئوناردو داوینچی نقاشی های خود را طراحی می کند ، دکتر پنیار بر اهمیت ردیابی این داده ها تأکید کرد: “حساسیت روش تعیین توالی نانوپور نشان می دهد ابزاری عالی برای نظارت بر اشیا art هنری. این امکان ارزیابی میکروبیوم ها و تجسم تغییرات آن به دلیل موقعیت های مضر را فراهم می کند. از این می توان به عنوان بایو آرشیو تاریخچه سایت استفاده کرد و نوعی اثر انگشت را برای مقایسه فعلی و آینده فراهم می کند. “از این طریق ، دانشمندان می توانند روش های جدیدی را نه تنها برای حفظ جلوه بصری هنر ، بلکه همچنین مستند کردن سفر نامرئی میراث هنری و فرهنگی ما بسازند.

###

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! هیچ مسئولیتی در قبال صحت گزارشهای خبری منتشر شده در EurekAlert ندارند! از طریق موسسات کمک کننده یا استفاده از هرگونه اطلاعات از طریق سیستم EurekAlert.

[ad_2]

منبع: kolah-news.ir