[ad_1]

تصویر

تصویر: الکسی اوسادچی ، مدیر مرکز رابط های بیوالکتریک در دانشگاه HSE بیشتر

اعتبار: توسط میخائیل دیمیتریف (دانشگاه HSE)

برای اولین بار در جهان ، محققان دانشگاه HSE در حال بررسی اثرات سیگنالهای تأخیر در افزایش در آموزش نوروفیدبک (NFB) هستند. آنها به طور آزمایشی نشان داده اند که کاهش تأخیر بازخورد (کاهش تأخیر بازخورد) می تواند به طور قابل توجهی کارایی یادگیری را افزایش دهد. این پتانسیل جدیدی را برای استفاده از NFB ها برای بهبود شناختی ، خودتنظیمی و درمان طیف وسیعی از اختلالات عصبی از اضطراب و افسردگی تا صرع ایجاد می کند. این مطالعه در مجله مهندسی عصبی.

نوروفیدبک (NFB) یک فناوری مدولاسیون عصبی است که به فرد اجازه می دهد پارامترهای فعالیت مغز خود را تنظیم کند. به طور معمول ، NFB از داده های الکتروانسفالوگرافی (EEG) برای انعکاس تغییرات پتانسیل میدان الکتریکی در سطح سر انسان استفاده می کند. پارامترهای EEG به عنوان محرک بصری (ارتفاع ستون صفحه ، روشنایی صفحه) همراه با وظیفه تغییر این پارامترها در جهت مورد نظر ، به موضوع ارائه می شوند. با تمرکز بر روی سیگنال NFB ، فرد سعی می کند رابطه بین پارامتر و وضعیت روانی آنها را بخاطر بسپارد. این اجازه می دهد تا فرد فعالیت مغز خود را “احساس” کند و یاد بگیرد که چگونه آن را کنترل کند. اغلب چنین آموزش هایی ناخودآگاه اتفاق می افتد ، یعنی. بدون استفاده از هیچ استراتژی خاصی.

نتایج قبلی محققان HSE نشان می دهد که در اکثر سیستم های NFB مدرن ، سیگنال پشتیبانی از تغییرات فعالیت عصبی عقب است و منجر به آموزش بی اثر و انتشار گسترده نتایج درمانی NFB می شود. دانشمندان برای دستیابی به حوزه تأخیرهای کوچک ، روش ریاضی جدیدی را برای فیلتر کردن سیگنال EEG ایجاد کرده اند که امکان ارزیابی سریع پارامترهای فعالیت ریتمیک مغز را فراهم می کند.

“این روش به ما امکان دسترسی به منطقه ای از فعل و انفعالات مغز را با حداقل تأخیر در پاسخ های سیستم خارجی می داد. به مغز اجازه می دهد تا مدار بازخورد ایجاد شده مصنوعی را به عنوان بخشی از شبکه عصبی خود درک کند. این یک جهش کیفی است که دوره جدیدی را در تحقیقات پارادایم نوروفیدبک باز می کند. “، الکسی اوسادچی ، مدیر مرکز رابط های بیوالکتریک در دانشگاه HSE گفت.

این پیشرفت به دانشمندان این امکان را داده است که یک مطالعه ابتکاری درباره تأثیر تأخیر بازخورد بر اثربخشی آموزش نوروفیدبک انجام دهند. چهل نفر برای افزایش قدرت ریتم آلفای جداری خود بر اساس سیگنال بازخورد نمایش داده شده روی صفحه کامپیوتر آموزش دیدند.

شرکت کنندگان در این آزمایش به چهار گروه تقسیم شدند. کسانی که در گروه اول بودند ، با کوتاهترین تأخیر قابل دستیابی در طول آزمون ، 240 میلی ثانیه ، یک سیگنال بازخورد دریافت کردند. دانشمندان دانشگاه HSE اکنون توانسته اند به یک چرخه بازخورد دست یابند که قدرت لحظه ای ریتم باریک را با تأخیر کلی کمتر از 110 میلی ثانیه تقویت کند. سیگنال های بازخورد برای افراد گروه های دوم و سوم به ترتیب با 250 و 500 میلی ثانیه به تأخیر می افتد ، و برای افراد گروه چهارم بازخورد اصلاً مربوط به فعالیت مغزی آنها نیست.

مشخص شد که افراد گروه با حداقل تأخیر پس از آموزش کمتر در مقایسه با افراد گروه های دیگر ، به سطح مشخصی از قدرت ریتم آلفا دست یافتند. علاوه بر این ، تجزیه و تحلیل قدرت ریتم آلفا پس از آموزش نشان داد که فقط افراد در گروه با حداقل تأخیر ، افزایش پایدار قدرت ریتم را نشان دادند. این نتیجه از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا دستیابی به تغییرات پایدار هدف اصلی درمان NFB است.

###

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! هیچ مسئولیتی در قبال صحت گزارشهای خبری منتشر شده در EurekAlert ندارند! از طریق موسسات کمک کننده یا استفاده از هرگونه اطلاعات از طریق سیستم EurekAlert.

[ad_2]

منبع: kolah-news.ir