[ad_1]

تصویر

تصویر: دکتر Maite Maguregi از گروه IBeA ، اندازه گیری نقاشی های دیواری در پمپی با استفاده از ابزارهای قابل حمل. چشم انداز بیشتر

اعتبار: IBeA / UPV / EHU

شهر باستانی پمپئی (جنوب ایتالیا) سرانجام در سال 79 میلادی زیر خاکستر و مواد آتشفشانی به خاک سپرده شد. در نتیجه فوران وزوو. این واقعه سرنوشت ساز باعث شد که حفاظت بی سابقه از محوطه باستان شناسی در منطقه امکان پذیر باشد ، زیرا مواد پلاستیکی ریخته شده توسط وزوو از بقایای موجود در برابر آسیب های خارجی محافظت می کند. بنابراین نه تنها از نظر فرهنگی ، بلکه از نظر علمی نیز در واقع مکان های بسیار معتبری هستند که در آن گردشگران و متخصصان در زمینه باستان شناسی و حتی شیمی با هم مخلوط می شوند.

برای بیش از 10 سال ، گروه IBeA UPV / EHU ، متصل به گروه شیمی تحلیلی ، به عنوان بخشی از پروژه Analytica Pompeiana Universitatis Vasconicae-APUV در پمپئی کار می کند. در سال 2015 ، UPV / EHU و پارک باستان شناسی پمپئی اولین توافق نامه ها را امضا کردند که به لطف آن روش ها و دستگاه های قابل حمل مورد استفاده توسط گروه تحقیقاتی ، تجزیه و تحلیل نقاشی ها با تکنیک های غیر مخرب را امکان پذیر می کند.

مطالعات مختلفی که در خانه مارک لوکرتیوس ، خانه آریادنه و کاسا دگلی آمورینی دوراتی یا خانه گلدانهای طلایی انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که “نمک ها مسئول بدترین و مشهودترین آسیب به نقاشی های دیواری هستند. در نهایت ، نمک ها می توانند حل شوند و در نتیجه موادی مانند رنگدانه ها ، لایه تصویری ، ملات و غیره. آنها می توانند از بین بروند. ”

“تا زمانی که نقاشی ها در زیر زمین باقی بمانند ، توسط pyroclasts محافظت می شوند ؛ اما هنگامی که آنها به سطح زمین آورده می شوند ، نمک ها به دلیل اثر هوا ، رطوبت و غیره شروع به تشکیل می کنند ، بنابراین برای حفظ نقاشی های دیواری ، مهم است که ماگورگی افزود: به صورت موردی مشخص می شود که شوری پیروکلاست های اطراف به منظور مسدود کردن ، کاهش یا جلوگیری از آسیب احتمالی است. در واقع ، در پمپئی موارد زیادی به خاک سپرده شده و منتظر بررسی هستند.

فلوئور ، نشانه ای از تأثیر مواد آتشفشانی

این محقق توضیح داد: “هنگامی که آتشفشان فوران می کند ، مقدار زیادی ماده آزاد می کند و مواد پیروکلاستیک در سراسر منطقه یکدست نیستند ؛ لایه های مختلفی را می توان یافت.” در این مطالعه ، تجزیه و تحلیل کانی شناسی نمونه های جمع آوری شده در نقاط مختلف انجام و ترکیب فیلترها تعیین شد. همچنین مدل سازی ترمودینامیکی برای پیش بینی نمک هایی که ممکن است در نتیجه آبشویی رسوب کند و تعیین منشا آنها انجام شد. نتیجه گیری شد که نمک های ارائه شده توسط مدل سازی با آنچه در نقاشی ها یافت می شود ، همزمان است.

نمک های تجزیه و تحلیل شده در نقاشی های دیواری ، از جمله چیزهای دیگر ، حاوی یون های فلوئور هستند. وی توضیح داد: “فلوریدها یونهایی با منشأ آتشفشانی هستند ؛ این یکی از عناصر اصلی در جو نیست. ظاهر نمک های فلورین نشان می دهد که مواد آتشفشانی و آب های زیرزمینی بر تبلور این نمک ها تأثیر می گذارند.” “بنابراین با استفاده از فلوراید موجود در نقاشی دیواری ، می توان تأثیری که پیروکلاست ها و آب های زیرزمینی بر نقاشی ها داشته و دارند نیز یافت.” وی افزود: “هدف بعدی این گروه” نقشه برداری از نقاشی های دیواری در مقیاس وسیع برای دیدن میزان نمک ها و همچنین تعیین مراحل پیگیری توسط کارکنان حفاظت در هنگام یافتن نقاشی دیواری است. ”

###

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! هیچ مسئولیتی در قبال صحت گزارشهای خبری منتشر شده در EurekAlert ندارند! از طریق موسسات کمک کننده یا استفاده از هرگونه اطلاعات از طریق سیستم EurekAlert.

[ad_2]

منبع: kolah-news.ir