پیروکلاست ها از نقاشی های پومپی که به خاک سپرده شده اند دفاع می کنند ، اما با یافتن آنها به آنها آسیب می رسانند


تصویر: دکتر Maite Maguregi از گروه IBeA ، اندازه گیری نقاشی های دیواری در پمپی با استفاده از ابزارهای قابل حمل. چشم انداز بیشتر

اعتبار: IBeA / UPV / EHU

شهر باستانی پمپئی (جنوب ایتالیا) سرانجام در سال 79 میلادی زیر خاکستر و مواد آتشفشانی به خاک سپرده شد. در نتیجه فوران وزوو. این واقعه سرنوشت ساز باعث شد که حفاظت بی سابقه از محوطه باستان شناسی در منطقه امکان پذیر باشد ، زیرا مواد پلاستیکی ریخته شده توسط وزوو از بقایای موجود در برابر آسیب های خارجی محافظت می کند. بنابراین نه تنها از نظر فرهنگی ، بلکه از نظر علمی نیز در واقع مکان های بسیار معتبری هستند که در آن گردشگران و متخصصان در زمینه باستان شناسی و حتی شیمی با هم مخلوط می شوند.

برای بیش از 10 سال ، گروه IBeA UPV / EHU ، متصل به گروه شیمی تحلیلی ، به عنوان بخشی از پروژه Analytica Pompeiana Universitatis Vasconicae-APUV در پمپئی کار می کند. در سال 2015 ، UPV / EHU و پارک باستان شناسی پمپئی اولین توافق نامه ها را امضا کردند که به لطف آن روش ها و دستگاه های قابل حمل مورد استفاده توسط گروه تحقیقاتی ، تجزیه و تحلیل نقاشی ها با تکنیک های غیر مخرب را امکان پذیر می کند.

مطالعات مختلفی که در خانه مارک لوکرتیوس ، خانه آریادنه و کاسا دگلی آمورینی دوراتی یا خانه گلدانهای طلایی انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که “نمک ها مسئول بدترین و مشهودترین آسیب به نقاشی های دیواری هستند. در نهایت ، نمک ها می توانند حل شوند و در نتیجه موادی مانند رنگدانه ها ، لایه تصویری ، ملات و غیره. آنها می توانند از بین بروند. ”

“تا زمانی که نقاشی ها در زیر زمین باقی بمانند ، توسط pyroclasts محافظت می شوند ؛ اما هنگامی که آنها به سطح زمین آورده می شوند ، نمک ها به دلیل اثر هوا ، رطوبت و غیره شروع به تشکیل می کنند ، بنابراین برای حفظ نقاشی های دیواری ، مهم است که ماگورگی افزود: به صورت موردی مشخص می شود که شوری پیروکلاست های اطراف به منظور مسدود کردن ، کاهش یا جلوگیری از آسیب احتمالی است. در واقع ، در پمپئی موارد زیادی به خاک سپرده شده و منتظر بررسی هستند.

فلوئور ، نشانه ای از تأثیر مواد آتشفشانی

این محقق توضیح داد: “هنگامی که آتشفشان فوران می کند ، مقدار زیادی ماده آزاد می کند و مواد پیروکلاستیک در سراسر منطقه یکدست نیستند ؛ لایه های مختلفی را می توان یافت.” در این مطالعه ، تجزیه و تحلیل کانی شناسی نمونه های جمع آوری شده در نقاط مختلف انجام و ترکیب فیلترها تعیین شد. همچنین مدل سازی ترمودینامیکی برای پیش بینی نمک هایی که ممکن است در نتیجه آبشویی رسوب کند و تعیین منشا آنها انجام شد. نتیجه گیری شد که نمک های ارائه شده توسط مدل سازی با آنچه در نقاشی ها یافت می شود ، همزمان است.

نمک های تجزیه و تحلیل شده در نقاشی های دیواری ، از جمله چیزهای دیگر ، حاوی یون های فلوئور هستند. وی توضیح داد: “فلوریدها یونهایی با منشأ آتشفشانی هستند ؛ این یکی از عناصر اصلی در جو نیست. ظاهر نمک های فلورین نشان می دهد که مواد آتشفشانی و آب های زیرزمینی بر تبلور این نمک ها تأثیر می گذارند.” “بنابراین با استفاده از فلوراید موجود در نقاشی دیواری ، می توان تأثیری که پیروکلاست ها و آب های زیرزمینی بر نقاشی ها داشته و دارند نیز یافت.” وی افزود: “هدف بعدی این گروه” نقشه برداری از نقاشی های دیواری در مقیاس وسیع برای دیدن میزان نمک ها و همچنین تعیین مراحل پیگیری توسط کارکنان حفاظت در هنگام یافتن نقاشی دیواری است. ”

###

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! هیچ مسئولیتی در قبال صحت گزارشهای خبری منتشر شده در EurekAlert ندارند! از طریق موسسات کمک کننده یا استفاده از هرگونه اطلاعات از طریق سیستم EurekAlert.


منبع: kolah-news.ir

حتما بخوانید:
روش جدید جهش های سازگار را در جمعیت های در حال تکامل پیچیده شناسایی می کند
hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum html nullednulled themesRäumung Mobil Ödeme NakitMobil Ödeme Nakite Çevirme1xbet