[ad_1]

با هوشمندتر شدن اتومبیل ها ، اتوماسیون کارهای بسیار دشواری را انجام می دهد – از پارک موازی گرفته تا پشتیبان گیری – خارج از دست رانندگان.

اکنون یک مطالعه توسط دانشگاه مهندسی در تورنتو بر اهمیت رانندگانی که چشم خود را به جاده نگه دارند – حتی وقتی که در یک وسیله نقلیه خودکار (AV) هستند تأکید می کند.

پروفسور بیرسن دونمز و تیم وی با استفاده از شبیه ساز رانندگی AV و تجهیزات ردیابی چشم ، دو نوع نمایشگر داخل اتومبیل و تأثیرات آن بر رفتار رانندگی 48 شرکت کننده را بررسی کردند.

یافته های منتشر شده اخیر در ژورنال تجزیه و تحلیل و پیشگیری از حوادث، نشان داد که رانندگان می توانند بیش از حد به فناوری AV وابسته شوند. این امر به ویژه در مورد نوع نمایشگر اتومبیل که تیم به عنوان درخواست تصاحب و قابلیت اتوماسیون (TORAC) ارائه داده بود ، صادق بود.

هنگامی که اتوماسیون قادر به کنترل وضعیت نیست ، “درخواست تصرف” به راننده نیاز دارد تا کنترل وسیله نقلیه را در دست بگیرد. “قابلیت اتوماسیون” نشان می دهد که اتوماسیون چقدر به این حد نزدیک است.

دونمز می گوید: “رانندگان خود را در موقعیت هایی می یابند كه اگرچه به طور فعال رانندگی نمی كنند ، اما هنوز بخشی از وظیفه راننده هستند – آنها باید خودرو را كنترل كنند و در صورت خرابی خودرو مداخله كنند.”

“و این وسایل نقلیه از کار افتاده اند ، این فقط تضمین شده است. فناوری موجود در بازار در حال حاضر به اندازه کافی بالغ نشده است تا جایی که فقط بتوانیم ماشین را رانده و بخوابیم. ما هنوز در آن مرحله نیستیم.”

به عنوان مثال سیستم AV تسلا هر 30 ثانیه یا کمتر هنگامی که دست آنها روی فرمان تشخیص داده نمی شود ، به رانندگان هشدار می دهد. این دستورالعمل می تواند تعامل راننده را تا حدی حفظ کند ، اما وقتی اتوماسیون از کار بیفتد ، توجه و انتظار راننده از مهمترین عواملی است که تعیین می کند در یک تصادف رانندگی تصادف کنید یا خیر.

دنگبو هه ، دانشجوی فوق دکترا و نویسنده اصلی کتاب اضافه کرد: “اگرچه در حال حاضر اتومبیل ها به عنوان خودران تبلیغ می شوند ، اما آنها هنوز فقط در سطح 2 یا تا حدی خودکار هستند.” “راننده نباید به این نوع اتوماسیون خودرو اعتماد کند.”

در یکی از سناریوهای رانندگی ، به تیمی از شرکت کنندگان وظیفه ای غیر راننده رانده شده اختصاص داده شد که به منظور تقلید از حواس پرتی های مکرر ، مانند خواندن پیام های متنی ، در حالی که دستورات بلع و اطلاعات مربوط به قابلیت های اتوماسیون در آن گنجانده شده بود.

دونمز گفت: “نظارت جاده ای آنها در مقایسه با وضعیتی که این عملکردها خاموش است کاهش یافته است.” “وسایل نقلیه خودکار و درخواست های تصرف می تواند به مردم احساس امنیت کاذب بدهد ، به خصوص اگر بیشتر اوقات کار کنند. در پایان مردم دور می شوند و کاری می کنند که هیچ ارتباطی با رانندگی ندارد.”

محققان همچنین دومین سیستم نمایش اتومبیل را آزمایش کردند که اطلاعات مربوط به ترافیک محیطی را به داده های ارائه شده توسط سیستم TORAC به نام STTORAC اضافه می کند. این نمایشگرها نوید بیشتری را برای اطمینان از ایمنی رانندگی نشان داده اند.

STTORAC اطلاعات به روز در مورد رانندگی از جمله برجسته سازی درگیری های احتمالی جاده ای را به رانندگان ارائه می دهد. این نوع نمایشگرها در کمترین زمان پاسخگویی در سناریوهایی که در آن رانندگان باید کنترل وسیله نقلیه را به دست می آوردند ، نشان می دهد که پیشرفت قابل توجهی از TORAC و عدم نمایشگر دارد.

هی می گوید: “هنگامی که رانندگی نمی کنید و مشغول کار نیستید ، از دست دادن تمرکز آسان است. افزودن اطلاعات در مورد ترافیک اطراف ، رانندگان را درگیر نظارت و پیش بینی درگیری های ترافیکی می کند.” AV ها برای اطمینان از طراحی سیستم ها برای حفظ توجه رانندگان است. “حداقل در این مرحله رانندگان نباید حواسشان را پرت کنند.”

سپس تیم Donmez به بررسی اثرات رانندگی بدون رانندگی بر خواب آلودگی هنگام رانندگی با AV می پردازند. “اگر کسی بدون رانندگی کاری را انجام ندهد و فقط جاده را تماشا کند ، ممکن است به خواب آلودگی بیفتد ، که حتی خطرناک تر از حواس پرتی است.”

###

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! هیچ مسئولیتی در قبال صحت گزارشهای خبری منتشر شده در EurekAlert ندارند! از طریق موسسات کمک کننده یا استفاده از هرگونه اطلاعات از طریق سیستم EurekAlert.

[ad_2]

منبع: kolah-news.ir