[ad_1]

تصویر

تصویر: دو مشکل زبان وجود دارد که کودکان خردسال باید آنها را حل کنند بیشتر

اعتبار: دانشگاه لنکستر

محققان دانشگاه لنکستر ، که می گویند این شبیه روش یادگیری زبان توسط کودکان خردسال است ، نشان می دهد که چگونه مردم معنای کلمات جدید را توسعه می دهند.

این مطالعه ، منتشر شده در شناخت توسط پروفسور پاتریک ربوشات و پروفسور پادریک موناهان است ، که گفت ، “آیا تا به حال خود را گرفتار کرده اید که جریانهای خورنده طولانی از کلمات کودک را بیان می کند؟ بسیاری از آنچه نوزادان می شنوند این است:” چه کسی یک کودک فوق العاده است ، بله ، اکنون؟ ” تو جایی هستی که تدی به آنجا رفت ، آه ، نگاه کن یک مخمل خواب دار. “چگونه نوزادان برای فهمیدن زبان شروع به درک این فوران می کنند؟”

دو مشکل زبان وجود دارد که کودکان خردسال باید آنها را حل کنند:

این مشکلات در هم آمیخته شده اند ، زیرا کودک برای به دست آوردن معنای کلمات نیز باید بداند که در جمله چه نقشی ایفا می کند: آیا کلمه “مخمل خواب دار” برای چیزی است ، یا آن چیز چه کاری انجام می دهد یا چیز دیگری؟ و برای درک نقش یک کلمه ، کودک باید از قبل معنی آن را بداند.

پروفسور ربوشات گفت: “این یک مشکل مرغ و تخم مرغ است: کدام یک از آنها حرف اول را می زند ، کلمه یا جمله؟”

برای درک این موضوع ، محققان با یادگیری زبان مصنوعی به بزرگسالان ، چگونگی یادگیری کلمات و جملات جدید را در افراد امتحان کردند. آنها زبانی را که بیگانگان به آن تكلم می كنند اختراع كردند و جملاتی را به زبان خارجی به همراه صحنه هایی كه بیگانگان در حال انجام اعمال مختلف بودند نشان دادند.

با گذشت زمان ، فراگیران توانستند معنای کلمات و نقش آنها را در صحنه ها به دست آورند – نام بیگانگان ، رنگ آنها و اعمالی که انجام می دهند.

فراگیران این کار را با پیروی از تمام ارتباطات بین کلمات و جنبه های مختلف صحنه ها در بسیاری از آزمایشات یادگیری قبل از محدود کردن برای تمرکز بر روی آن انجمن های قابل اعتماد انجام می دهند.

محققان می گویند این روش مشابه روشی است که کودکان خردسال یاد می گیرند.

پروفسور ربوشات گفت: “بنابراین وقتی جمله ای را می گویید که شامل” مخمل خواب دار “باشد ، خیلی اوقات خرس عروسکی کودک نزدیک و در معرض دید خواهد بود. وقتی این اتفاق به طور مکرر با گذشت زمان رخ می دهد ، کودک می تواند از” به نظر برسد “” مخمل خواب دار “به معنی آن چیز قهوه ای کرکی است.”

تنها راه برای یادگیری زبان جدید ردیابی کلمات و دستور زبان در صدها آزمون یادگیری است ، روندی به نام یادگیری آماری بین مقطعی.

پروفسور ربوشات گفت: “ما می دانستیم كه كودكان و بزرگسالان می توانند از این فرآیند یادگیری برای یادگیری كلمات منفرد و زبانهای بسیار محدود استفاده كنند. اما بسیار جالب توجه بود كه ببینیم شرکت کنندگان ما از این فرآیند برای یادگیری یک زبان کاملاً پیچیده استفاده می کنند. با سرعت قابل توجهی. این قدرت توانایی افراد در ردیابی انواع ارتباطات ممکن بین زبان و جهان را نشان می دهد. این مطالعه راهی را برای یادگیری زبان در موقعیت های طبیعی به ما نشان می دهد. “

پروفسور Padraik Monaghan اضافه کرد: “ما دریافتیم که مشکل یادگیری زبان با مرغ و تخم مرغ تنها با گوش دادن به بسیاری از زبانها و استفاده از آموزشهای بسیار ساده اما بسیار قدرتمند قابل حل است. مغز ما به طور واضح برای نظارت بر اینها تنظیم شده است. ارتباط بین کلمات و جهان. ما می دانیم که نوزادان قبلاً قدرت بزرگسالی را برای یادگیری خود دارند و اطمینان داریم که کودکان خردسال با استفاده از همان نوع یادگیری بزرگسالان در مطالعه ما زبانی را یاد می گیرند. ”

###

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! هیچ مسئولیتی در قبال صحت گزارشهای خبری منتشر شده در EurekAlert ندارند! از طریق موسسات کمک کننده یا استفاده از هرگونه اطلاعات از طریق سیستم EurekAlert.

[ad_2]

منبع: kolah-news.ir