کامیون های هیدروژنی می توانند سهم قابل توجهی در تغییرات آب و هوایی داشته باشند


انتقال جزئی حمل و نقل جاده ای آلمان به انرژی هیدروژن از جمله گزینه هایی است که برای دستیابی به اهداف اقلیمی ملی مورد بحث قرار گرفته است. تیمی از محققان موسسه تحقیقات پایداری پیشرفته (IASS) در حال بررسی انتقال فرضی به بخش حمل و نقل با انرژی هیدروژن از طریق چندین سناریو هستند. نتیجه گیری: حرکت به سمت تحرک هیدروژنی می تواند میزان انتشار گازهای گلخانه ای را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و کیفیت هوا را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد – به ویژه وسایل نقلیه سنگین کالا نتیجه کم کربن سازی حمل و نقل جاده ای آلمان است.

نویسنده اصلی توضیح می دهد: “وسایل نقلیه سلول سوختی هیدروژنی از نظر بارهای سنگین ، دامنه رانندگی طولانی تر و زمان شارژ کوتاه تر ، مزایای رقابتی بیشتری نسبت به وسایل نقلیه الکتریکی بی سیم دارند. لیندسی وگر: “علاوه بر این ، انتقال کامیون های سنگین به هیدروژن سبز می تواند منجر به کاهش عمیق انتشار شود – نتایج ما نشان می دهد که پتانسیل -57 MtCO2eq در سال ، منجر به کاهش حدود 7 in در انتشار گازهای گلخانه ای در آلمان در شرایط فعلی ”

بر این اساس ، وسایل نقلیه سنگین (که در اینجا نه تنها کامیون ها بلکه وسایل نقلیه تجاری و اتوبوس ها را نیز شامل می شوند) مجهز به سلول های سوختی هیدروژن (سبز) گزینه ای است که قابل بررسی است در مسیر بدون کربناسیون حمل و نقل جاده ای.

حمل و نقل جاده ای منبع اصلی انتشار است

حمل و نقل یکی از بخشهایی است که بیشترین میزان انتشار آلاینده های هوا و هوا را دارد. به عنوان مثال ، در سال 2017 ، بخش حمل و نقل آلمان 18.4 درصد از انتشار CO2eq را تشکیل داده است. 96 درصد آن ناشی از ترافیک جاده ای است.

در حالی که آلمان از سال 1990 میزان موفقیت آمیز میزان انتشار خود را به میزان قابل توجهی در اکثر مناطق اقتصاد کاهش داده است ، اما در بخش حمل و نقل که تا حد زیادی مسئول عدم موفقیت آلمان در کاهش 40 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای است ، پیشرفت کمی حاصل شده است. انتشار گازها تا سال 2020 در مقایسه با سطح 1990

دلایل اصلی این موارد عبارتند از:

    – افزایش مسافت پیموده شده ؛

    – ادامه سلطه سوخت های فسیلی در حمل و نقل ؛

    – و انتشار متوسط ​​CO2 در اتومبیل.

به دلیل شرایط استثنایی ، از جمله اقدامات مقابله ای که برای محدود کردن همه گیری Covid-19 اتخاذ شده است ، آلمان اکنون قرار است هدف اولیه کاهش انتشار خود را برای سال 2020 برآورده کند. با این حال ، انتظار می رود این کاهش ادامه یابد ، زیرا انتشار گازهای گلخانه ای از بخش حمل و نقل تقریباً در اواسط ژوئن 2020 به سطح اولیه خود بازگردند.

هیدروژن سبز: کلید کاهش انتشار است

تأثیر کلی انتشارها به روش تولید هیدروژن بستگی دارد: طبق تجزیه و تحلیل ، انتشار از یک انتقال کامل فرضی به ترافیک جاده با هیدروژن بین -179 و +95 MtCO2eq در سال متفاوت است ، با بیشترین کاهش انتشار از تولید هیدروژن سبز ( هیدروژن کربن صفر بر اساس الکترولیز آب با انرژی از منابع تجدیدپذیر) ، در حالی که بیشترین افزایش تولید گازهای گلخانه ای نتیجه الکترولیز با استفاده از مخلوط جریان الکتریکی با سوخت های فسیلی فشرده است. بنابراین ، به ویژه ، هیدروژن سبز می تواند سهم قابل توجهی در اهداف آینده آلمان در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای داشته باشد.

سناریوی هیدروژن سبز همچنین نوید می دهد که منجر به بیشترین کاهش آلاینده های هوا – تا 42٪ برای NMVOCs ، NOx و CO – در مقایسه با انتشار از بخش انرژی آلمان در شرایط فعلی شود. با این حال ، تولید هیدروژن با مخلوط فعلی برق با استفاده فشرده از سوخت های فسیلی منجر به افزایش یا حداقل اثر (یعنی عدم بهره) در انتشار برخی از آلاینده ها می شود.

تغییر تنها وسایل نقلیه سنگین به هیدروژن سبز در حال حاضر منجر به کاهش قابل توجهی در انتشار می شود (-57 MtCO2eq). “طبق محاسبات ما ، اگر فقط بخش خودروهای HDV تحت این انتقال قرار می گرفت ، در حال حاضر تقریباً یک سوم از کل کاهش احتمالی را دریافت می کردیم ، فقط یک سوم کل کل هیدروژن مصرفی برای پر کردن کل ناوگان مورد نیاز است – یک میوه روشن و کم آویز.” در نتیجه ، تیم نویسندگان استدلال می کنند که وسایل نقلیه تجاری بزرگ و مجهز به هیدروژن می توانند به سرعت و به طور قابل توجهی به کاهش کلی انتشار گازهای گلخانه ای در آلمان کمک کنند.

اطلاعات اساسی در مورد هیدروژن:

هیدروژن یک گاز غیر سمی ، بی رنگ و بدون بو است. برای چندین دهه با خیال راحت ساخته شده و در صنعت و تحقیقات فضایی مورد استفاده قرار می گیرد. هیدروژن بالاترین چگالی انرژی را در بین سوختهای متداول دارد (البته نه در حجم استاندارد در فشار اتمسفر) و از همه مهمتر ، زیرساخت سوخت گیری هیدروژن قابل مقایسه با سوخت مورد استفاده در جاده های معمولی است.

علاوه بر این ، می توان هیدروژن را از طیف گسترده ای از اشکال انرژی ، از جمله برق تجدیدپذیر ، تولید کرد. می تواند به راحتی ذخیره شود ، فشرده شود یا به صورت خالص مایع شود ، با گاز طبیعی مخلوط شود یا با مولکول های بزرگتر ترکیب شود. هیدروژن به راحتی توسط خط لوله ، کامیون یا کشتی حمل می شود. می توان از آن برای سوخت گیری وسایل نقلیه ایمن استفاده کرد و از بسیاری جهات حتی از بنزین و گازوئیل ایمن تر است.

###

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! هیچ مسئولیتی در قبال صحت گزارشهای خبری منتشر شده در EurekAlert ندارند! از طریق موسسات کمک کننده یا استفاده از هرگونه اطلاعات از طریق سیستم EurekAlert.


منبع: kolah-news.ir

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*