استراتژی سئو گام به گام
استراتژی سئو چیست: آموزش قدم به قدم تدوین تا اجرا
برای اینکه بتونیم با مفهوم سئو (SEO) یا بهینهسازی موتور جستجو و فعالیت های آن بهتر آشنا بشویم باید یکسری تعاریف و مفاهیم اولیه را بشناسیم. به طور خلاصه، سئو به شما کمک میکند که در رقابت آنلاین پیشرو باشید و مشتریان بیشتری جذب کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که ارتقای محتوا به یکباره صورت نمیگیرد و باید طی دفعات متعدد و در بازههای زمانی مشخص انجام شود. البته به کارگیری همه روشهای بالا به صورت همزمان ممکن است دشوار و گیجکننده باشد، بنابراین بهتر است در ابتدای کار روی دو یا سه مورد تمرکز کنید. فراموش نکنیم که سئو فرآیندی پیوسته است و در مدت زمان طولانی اثر و نتیجه خود را نشان میدهد.
سپس الگوریتم آن ها آمار و ارقام مربوط به کلمات کلیدی مورد نظرتان را به شما نشان می دهد و علاوه بر آن، کلمات کلیدی مرتبطی که باید آنها را در نظر داشته باشید نیز معرفی می کند. از همه مهم تر، محتوای طولانی باعث می شود تا کاربر وقت بیشتری در سایت شما صرف کند (که به آن زمان DWELL می گویند). این عامل مهمی در رده بندی سایت ها برای گوگل و دیگر موتورهای سرچ است. به این دلیل که کاربران روی لینک آن مقاله در سایت شما کلیک می کنند، در عرض سی ثانیه مقاله را می خوانند و سایت را می بندند. در این مدت کوتاه، شما شانس کمی برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری دارید.
کلمات کلیدی سلاح مخفی شما در مسیر یادگیری آموزش تدوین استراتژی سئو هستند. کلمات کلیدی عبارات و اصطلاحاتی هستند که مخاطب هدف شما هنگام جستجوی محصولات یا خدمات در موتورهای جستجو استفاده میکند. اما چگونه میتوانید این اصطلاحات ارزشمند را کشف کنید؟ ابزارها و تکنیکهای مختلفی در دسترس هستند تا به شما کمک کنند کلمات کلیدی خاصی را که مخاطبان هدف شما احتمالاً استفاده میکنند را کشف کنید. هنگامی که این کلمات کلیدی شناسایی شدند، میتوانید آنها را بهصورت استراتژیک در محتوای وبسایت خود بگنجانید تا ترافیک سایت را افزایش دهید. شروع تدوین استراتژی سئو بدون اهداف مشخص مانند شروع یک سفر جادهای بدون نقشه است. قبل از اینکه به پیچیدگیهای سئو بپردازیم، بیایید توضیح دهیم سئو چیست.
در این مثال، شما با انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی، بک لینکی را به سایت خود ارجاع داده اید. برای آشنایی بیشتر و بهتر با بک لینکها مقاله مربوط بک لینک چیست را مطالعه کنید. همانطور که در جلسه اول آموزش سئو، مطرح شد، یکی از عنواین بسیار مهم در سئو، سئو داخلی است. در واقع، سئو داخلی به مجموعه اقداماتی که به طور مستقیم روی سایت خودتان انجام میدهید تا صفحات سایتتان را بهینه کنید، گفته میشود. در جلسه دوم قصد داریم تا نکات و موارد مربوط به سئو داخلی را بررسی کنیم تا با آن بیشتر آشنا شویم.
یکی از استراتژیهای کلیدی این برند، استفاده هوشمندانه از کلمات کلیدی رقابتی و همچنین تمرکز روی کلمات محلی است. با بهینهسازی سایت برای جستجوهای محلی و ارائه تجربه کاربری بهینه، Walmart توانسته در برخی بازارهای محلی آمازون را پشت سر بگذارد. سلام دوست عزیزوقتی برای اولین بار به کلاس نقاشی میروید از شما خواسته میشود که یک طرح مشخص را از رو بکشید و با این کار مهارت نقاشی را تمرین کنید. با مطالعه این منابع و جمع آوری اطلاعات، محتوای جدیدی را با استفاده از ادبیات خود می نویسیم. بعد از چند ماه تسلط ما بر موضوع بیشتر شده و امکان تولید مقالات تخصصی براساس دانش و تجربه را خواهیم داشت.
شما می توانید بهترین محتوایی را که تا به حال نوشته شده است داشته باشید. علاوه بر این، کلمات کلیدی بلندتر (معروف به کلیدواژههای دم بلند) معمولاً رقابت کمتری نسبت به اصطلاحات کوتاهتر (دم کوتاه) دارند. نحوه اجرا و تولید لینک با استفاده از هر کدام از این روشها در باید در استراتژی SEO لحاظ شود تا طبق برنامهریزی بتوان آنها را بررسی و اثراتشان را سنجید. در اینجا سوالی که مطرح میشود این است که چه تعداد کلاستر برای هر پیلار باید در نظر گرفت. تجربه نشان میدهد به طور میانگین بین ۱۵ تا ۲۵ کلاستر و موضوع برای یک پیلار در نظر گرفته میشود. بیایید تفاوت بین KPI (شاخص کلیدی عملکرد) و هدف را ببینیم، زیرا که نیاز داریم هر دو مورد را تعیین کنیم.
برای اینکه بیشتر با مفهوم برنامه عملی سئو آشنا شوید، نمونه ای از برنامه عملی در استراتژی سئو را ارائه میدهیم که می توانید با توجه به نیازها و شرایط خودتان آن را تنظیم و شخصی سازی کنید. همتراز کردن استراتژی سئو با اهداف تجاری کلی سازمان و تعریف شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) برای اندازهگیری موفقیت، اولین گام ضروری است. هنگامی که 10 کلمه کلیدیتان آماده شد، برای مرحله شماره 2 این استراتژی سئو آماده هستید. ارائه گزارش به شما نشان می دهد تلاشهای تیم سئو به چه اندازه در روند بهبود سایت و نتایجی که به دست آمده کمک کرده است. این گزارش به صورت دوره ای و در بازه زمان های مختلف به شما ارائه داده می شود تا بتوانید بهترین تصمیمات را برای سایت خود بگیرید.
داشتن گواهینامه SSL (https) برای سایت یک فاکتور مهم در رتبهبندی است. گوگل به سایتهای ایمنتر امتیاز بیشتری میدهد و کاربران هم به این سایتها بیشتر اعتماد میکنند. هرچند سیگنالهای اجتماعی مانند اشتراکگذاری محتوا در شبکههای اجتماعی مستقیماً بر رتبهبندی تأثیر ندارند، اما میتوانند به افزایش ترافیک و لینکهای ورودی کمک کنند. بکلینکهای باکیفیت به افزایش رتبهبندی و ترافیک ارگانیک کمک میکنند. ابزارهایی مانند Google Search Console، Ahrefs، و SEMrush به شما کمک میکنند تا رتبه کلمات کلیدی را دنبال کنید و تغییرات رتبهبندی را مشاهده کنید. بهینه سازی URL URL باید کوتاه، قابل فهم و شامل کلمات کلیدی اصلی باشند.
در نتیجه الگوریتم آن ها باید فاکتورهای مختلفی را آنالیز کند تا بتواند به این هدف دست یابد. در اکثر استراتژی هایی که در ادامه به آن ها می پردازیم، از پلاگین های وردپرس استفاده می شود اما این مطلب صرفاً مخصوص وردپرس نیست. اصول و قواعد بنیادی که به آن خواهیم پرداخت برای فروشگاه های شاپیفای، ووکامرس، مدیوم، بلاگر و سایت های سلف – هاست نیز کار می کند. علاوه بر این ها، حتی برای بهبود سئو یوتیوب نیز می توانید از این راهنما استفاده کنید. بی تعارف می گویم، این مطلب با دیگر مطالب در خصوص سئو تفاوت های مهمی دارد.
این فاکتورها به شما کمک میکنند تا بفهمید چگونه وبسایت شما در موتورهای جستجو عمل میکند و چه مواردی را باید بهینهسازی کنید. با تولید پستهای وبلاگی که اطلاعات جدید به کاربران ارائه کنند و بر اساس اصول سئو محتوا بهینهسازی شده باشند، نیمی از مسیر معرفی برند را نیز طی کردهاید. پستهای وبلاگ نه تنها ترافیک طبیعی به سمت وبسایت هدایت میکنند بلکه میتوان از آنها برای جمعآوری آدرسهای ایمیل نیز استفاده کرد. همانطور که گفته شد، محتوا باید براساس کلمات کلیدی نوشته و در قسمتهای مختلف متن درج شود تا باعث ظاهر شدن صفحه در نتایج گوگل باتوجه به جستجویی که کاربر انجام می دهد شود. همانطور که در قسمتهای قبلی توضیح داده شد، گوگل همیشه تلاش میکند تا با بهروز نگه داشتن الگوریتمهای خود، تجربه و رضایت کاربران را افزایش دهد. نکتهی بعدی هم این است که الگوریتم های گوگل و جزئیات و نحوهی عملکرد آنها بهدلیل مسائل امنیتی، هیچ گاه توسط خود این کمپانی منتشر نمیشود.
هدف از آموزش عملی سئو وب سایت، تجهیز شرکتکنندگان به دانش و مهارتهایی است که برای پیادهسازی استراتژیهای موثر سئو در وب سایتهای خود یا برای مشتریان نیاز دارند. در پایان آموزش، شرکتکنندگان باید بتوانند یک استراتژی جامع سئو را تدوین و اجرا کنند. آموزش کاربردی سئو وب سایت معمولاً شامل کار روی یک وب سایت واقعی یا یک وب سایت شبیهسازی شده است. تمرینها و تکالیف عملی به شرکتکنندگان ارائه میشود که باید آنها را تکمیل کنند تا درک خود را از مفاهیم آموزش داده شده، نشان دهند. این آموزش همچنین ممکن است شامل بحثهای گروهی، مطالعات موردی و جلسات حل مسئله باشد. یک افزونه محبوب برای وردپرس که به بهینهسازی سئوی داخلی صفحات کمک میکند.
این به آن خاطر است که گوگل اخیراً از انسان ها برای ارزیابی سایت ها استفاده می کند (در کنار ۲۰۰ عامل دیگر که در رتبه بندی مؤثر هستند). در بخش های قبل اشاره کردیم که باید به فکر تولید محتوا هایی با بیش از 2500 کلمه باشید. در اینجا به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید با صرف کمترین انرژی و زمان، یکی از این پست های هیولا گونه بنویسید. بعضی اوقات بهینه سازی و به روز کردن پست های قدیمی از نوشتن پست های جدید راحت تر است. (برای مثال، من به همین پست هر چند وقت یک بار سر می زنم و نکاتی جدید را به آن اضافه می کنم). هدف استراتژی محتوای شما تأثیر بزرگی بر ساختار بلاگ پست شما خواهد داشت.
میتوانید از ابزار Alexa استفاده کنید و با قرار دادن آدرس وبسایت چند رقیب، بقیه موارد را پیدا کنید. چیزی که ما در استراتژی SEO به آن نیاز داریم، همان بخش نیازمندیها و نقاط درد است. آنها چه چیزی میخواهند؟ نیازمندیشان چه چیزهایی است که رفع نشده است؟ دانستن این موارد در تهیه محتوا و تحقیق کلمات کلیدی کمک فراوانی میکند. کاربران با ارسال لینک ویدیوی یوتیوب به ربات و انتخاب کیفیت و فرمت دلخواه، فایل موردنظر خود را دریافت میکنند. با این حال مشکلاتی مانند محدودیت در حجم و طول ویدیو، سرعت پایین در ساعات اوج ترافیک و مسائل امنیتی نیز وجود دارد. برای حفظ حریم خصوصی، استفاده از شماره مجازی هنگام کار با این رباتها پیشنهاد میشود.
استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روشهای تبلیغات آنلاین برای گرفتن بکلینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار میرود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینهای مقرونبهصرفه تولید و منتشر میکند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک میکند. هدفگذاری کلمات کلیدی در حاضر بیشتر از گذشته به استراتژی و برنامهریزی دقیق احتیاج دارد.
برای اینکه به درستی مسیر منطقی رشد سئو را بشناسید دو عاملی که بیش از هرچیز اهمیت دارند را معیار قرار دادیم. در نظر داشته باشید که این معیارها و مسیر براساس یک وبسایت تازه راهاندازی شده در نظر گرفته شدهاند. تکنیکهای سئو نمیتواند موجب افزایش جستجوی عبارتی خاص توسط کاربران یا ترغیب آنها به جستجوی یک عبارت جدید در گوگل باشند. پس از تعیین اهداف، شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) خود را مشخص کنید تا بتوانید پیشرفت خود را اندازهگیری کنید. برای مثال، اگر هدف شما افزایش ترافیک ارگانیک است، KPI شما میتواند تعداد بازدیدکنندگان ارگانیک در ماه باشد. از ابزارهایی مانند SEMrush، Ahrefs و Moz برای تحلیل رقبا استفاده کنید.
به همین دلیل، من توصیه میکنم برای زیبایی و ظاهر مطالب سایت خود زمان و هزینه زیادی را سرمایهگذاری کنید. مقالاتی که به صورت لیستی آمده است از موفقیت بیشتری برخوردار بودهاند. و هر الگویی که در نتایج تکرار شده است و متوجه آن میشوید را یادداشت کنید. © 1403، کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به دیجیتال مارکتینگ آوادیس است. اما در واقع 4 نوع محتوای بصری وجود دارد که به راحتی قابل استخراج است. در پایان این مرحله، باید حداقل 4-5 رقیب اصلی ارگانیک را شناسایی کرده باشید.
سلام دوست عزیزدر هر حوزه ای نیاز به تخصص هست ولی اگر در روز اول این تخصص را نداریم به این معنی نیست که نمیتوان به آن حوزه ورود کرد. در ابتدا به مقالات عمومی و توضیح مفاهیم اولیه می پردازیم، با مطالعه و تحقیق می توانیم سطح دانش خود را افزایش داده و به مرور مقالات تخصصی تر منتشر کنیم. در برخی از حوزه های خاص مثل پزشکی و درمان ممکن است هرگز به این تخصص نرسیم ولی میتوانیم از مشاوره یک پزشک برای صحت سنجی محتوا و پیدا کردن منابع معتبر استفاده کنیم. این تکنیکها در زمانی به کوتاهی 24 ساعت با صرف هزینههایی قابل توجه، ممکن است نتایجی برای شما داشته باشند اما سئو یک فرآیند طولانی مدت و حداقل 24 ماهه است که اثرگذاری بیشتر و پایداری طولانیتری نیز خواهد داشت. برای مثال عباراتی مثل “لباس ورزشی تیم تراکتورسازی” یا “لباس ورزشی ایرانی با کیفیت” شاید نمونههایی برای این دسته از عبارات کلیدی باشند که در عین تقاضای بالا، رقابت اندکی در آنها وجود دارد. سئو یکی از بهترین راهکارها برای افزایش ورودیهای قیف فروش شما است.
تقریبا میتوان گفت بدون داشتن استراتژی راه به جادهای تاریک خواهیم گذاشت که انتهای آن مشخص نیست. از طرفی آماده سازی پلن استراتژی سئو به اعضای یک تیم کمک میکند که در هر مرحله از فعالیت بهینهسازی دقیقا بدانند که چه کاری باید انجام دهند. همانطور که تا کنون دیدیم، یک استراتژی سئو موثر کمک میکند که بدانیم در هر مرحله چه کاری باید انجام دهیم. با این که استراتژی برای هر کسبوکار متفاوت است، اما در اینجا مسیری مشخص را معرفی میکنم که شما با استفاده از این مسیر و البته شخصی سازی آن میتوانید استراتژی قدرتمندی را تهیه کنید. رسیدن به رتبههای بالا در کلمات کلیدی رقابتی در صنعت فعالیت کسبوکارمان حتما خواستهٔ تمام مدیران ارشد است. شاید برای بسیاری از آنها کسب درآمد از سئو مهمتر باشد؛ به هر صورت برای رسیدن به هر کدام از این اهداف باید یک مسیر مشخص داشته باشیم.
خصوصاً با توجه به توسعهی الگوریتمهای جستجو و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، عملاً همهی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وبسایت یک کسب و کار نقش ایفا میکنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متنهای بیمعنی، تزریق بیخاصیت کلمات کلیدی در متنها، ارائهی لینکهای بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. کرال کردن مرحله اول برای ایندکس شدن محتوای شما در موتورهای جستجو است. پس از اینکه رباتهای موتور جستجو محتوای شما را کرال کردند آن را در پایگاه داده خود ذخیره میکنند تا در هنگام جستجو کاربران بتوانند نتایج مرتبط را نمایش دهند. اگر کاربر نتواند بهراحتی از سایت شما استفاده کند، احتمالاً سایت را ترک میکند و این موضوع بهعنوان یک سیگنال منفی برای گوگل محسوب میشود.
حالا وقت آن رسیده است تا ببینیم چه نتایجی در حال حاضر برای این کلمات کلیدی توسط گوگل نشان داده میشود. برای انجام این کار، کافی است یکی از کلمات کلیدی را که در گوگل پیدا کردید تایپ کنید. به راحتی می توانید کلمات کلیدی را پیدا کنید که مشتری هدف شما با استفاده از Google Suggest (پیشنهادات گوگل) جستوجو میکند. ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ آوادیس تیمی متشکل از طراحان، برنامه نویسان وب و کارشناسان بازاریابی دیجیتال هستیم. با استفاده از جدیدترین راه حل های مبتنی بر وب و جدیدترین تکنولوژی ها و ترندهای روز فناوری، به رونق کسب و کار شما کمک می کنیم. اگر بارگذاری تصاویر یا رسانه ها با حجم بالا انجام شود باعث افت سرعت و بازخورد منفی تجربه کاربری می شود.
موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، دروازههای اصلی ورود کاربران به دنیای اینترنت هستند. اکثر افراد برای یافتن محصولات، خدمات و اطلاعات مورد نیاز خود، ابتدا به سراغ گوگل میروند. بنابراین، وبسایتی که در نتایج جستجو رتبههای بالاتری داشته باشد، شانس بیشتری برای جذب مخاطب و مشتری خواهد داشت. اینجاست که اهمیت سئو به عنوان یک استراتژی کلیدی برای موفقیت کسب و کارهای آنلاین مطرح میشود. سئو نه تنها به شما کمک میکند تا در نتایج جستجو دیده شوید، بلکه با جذب ترافیک هدفمند و افزایش آگاهی از برند، نقش مهمی در رشد کسب و کارتان ایفا میکند. هدف اصلی الگوریتم ونیز که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، ارائهی مرتبطترین و بهترین نتیجهها بر اساس نتایج جستجوی محلی (Local) کاربران بود.
او در ایمیل نگفته که «لطفا، جهت لینک دادن به سایت من در یکی از پستهایتان بررسی انجام دهید.» بلکه او دقیقا گفته که در کجا و به طور دقیق در چه صفحهای لینک او کاربردی و منطقی است. شخص بلاگر با کمال میل و رضایت لینک او را به مطلب خود اضافه میکند. این مرحله در مورد آن است وب سایت خود را چگونه در کلمات کلیدی مورد نظرتان سئو کنید. در واقع مطالب این مرحله آنقدر متنوع و زیاد است که نمیتوان تنها در یک پست آن را بیان کرد. به عنوان مثال فرض کنید میخواهیم مطلبی در مورد «سئو برای موبایل» بنویسیم؛ اگر این عبارت را در گوگل جستوجو کنید با نتایج زیادی با مضمون “n تعداد روش برای بهینهسازی وبسایت برای موبایل” مواجه خواهید شد.
حالا وقت آن رسیده که برای محتوای خود به صورت فعالانه لینکهایی را بسازید. در این مقاله، ما میخواهیم 3 استراتژی ساختوساز لینک را توضیح بدهیم. بنابراین اگر می خواهید این موضوع خاص را در سایت خود پوشش دهید، بهتر است توجه داشته باشید که نتایج صفحه اول بیشتر از پستهایی با لیست های فهرست شده تشکیل شده اند. اگر می خواهید میزان جستجو و سطح رقابت برای آن کلمات را بررسی کنید، می توانید از یک ابزار کلمه کلیدی مانند SEMrush یا Ubersuggest استفاده کنید. شما میتوانید محتوایی خلق کنید که کاملاً با آنچه وجود دارد متفاوت باشد.
برای همین بهتر است قبل از بارگذاری در سایت به حجم فایل رسانه ها دقت کنید. این کلمات معمولاً گزینههای بسیار خوبی برای سئو هستند، زیرا مستقیماً از Google استخراج شدهاند، به این معنی که مطمئن هستید کاربران واقعاً به دنبال آنها هستند. اگر در تهیه استراتژی مناسب برای بهینهسازی سایت مشکل دارید و یا سوالی درباره این نکات برایتان شکل گرفته است آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. توجه کنید که در استفاده از کلمات کلیدی در بخشهای مختلف اغراق نکنید؛ زیرا که در نهایت ممکن است باعث Keyword Stuffing و افت رتبه شود. اما متخصص سئو باید بداند که رقبا چه استراتژی دارند و در کجا خوب عمل کردهاند و در کدام بخشها ضعیف هستند. به زبان ساده میتوان گفت استراتژی سئو دربارهی برنامهریزی به منظور ارائه بیشترین ارزش به جستجوکنندگان است.
هیچ استراتژی سئویی کامل نیست و شما باید همواره دادهها و عملکرد سایتتان را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی کار میکند و چه چیزی نیاز به بهبود دارد. این شامل تحلیل رفتار کاربران، نرخ تبدیل، زمان ماندگاری و حتی درصد ترک سایت است. مخاطبان به وبسایت شما رجوع میکنند، در نحوه کار با وبسایت شما تجربهای کسب میکنند و با آن درگیر خواهند شد. مسیری که کاربر در این رفتارها طی خواهد کرد، بسیار بیشتر از چیزیست که در صفحه نتایج جستجو مشاهده میکند. سئو به تنهایی قادر به اثرگذاری بر تمامی طول این مسیر نخواهد بود و فاکتورهای زیادی مانند طراحی ظاهری، لحن محتوا، تجربه کاربری و … بر آن تاثیرگذار هستند.
تعامل بیشتر احتمال تبدیل شدن «مخاطب راغب» (لید) به مشتری دست به نقد را افزایش میدهد. رقبای خود را شناسایی کنید و وب سایت های آنها را به دقت بررسی کنید. نقاط قوت و ضعف آنها را آنالیز کنید و ببینید که از چه استراتژی هایی در سئو استفاده می کنند. این کار به شما کمک میکند تا از رقبا پیشی بگیرید و در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب کنید. در این جلسه قصد داریم تا در خصوص الگوریتمهای موتورهای جستجو به ویژه گوگل صحبت کنیم. ساختار و تجربه کاربری وبسایت شما از نظر فنی و کاربردی بسیار مهم است.
این امر باعث افزایش نرخ پرش (bounce rate) سایت شما شده و موتورهای جستجو، تشخیص میدهند که سایت شما معتبر نیست و شما رتبه سایت را از دست میدهید. سئو یک فرآیند ساده نیست، اما با استراتژی مناسب و تلاش مستمر میتوانید وبسایت خود را به رتبههای برتر برسانید. این ۱۲ گام، پایههای موفقیت شما را در سئو تشکیل میدهند و به شما کمک میکنند در برابر تغییرات الگوریتمها و انتظارات کاربران سازگار باقی بمانید. همچنین می توانید از مشاوره تخصصی آوادیس در تدوین استراتژی سئو سایت خود راهنمایی بگیرید. همانطور که در این مقاله دیدید، تهیه استراتژی سئو اهمیت بالایی دارد.
وقتی صحبت از بهینه سازی موتورهای جستجو می شود یکی از تکنیک های که میتوان به کار برد استفاده از UELهای کوتاه همراه با کلمه کلیدی است. یکی دیگر از بحثهای رایج در تحلیل سئو سایتها، طبقهبندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقهبندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح میکنند. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، میتواند همزمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. سئو فنی به زبان ساده مجموعهای از اقدامات فنی است که برای کمک به موتورهای جستجو مانند گوگل، جهت درک بهتر و ایندکس کردن موثرتر وبسایت شما انجام میشود. عوامل متعددی مانند سرعت لود سایت، سازگاری با موبایل، استفاده از دادههای ساختاریافته و بهینهسازی کدهای جاوا اسکریپت همه جزئی از سئو فنی هستند.
علاوه بر همه این ها، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که وقتی به عنوان یک نویسنده معتبر در زمینه فعالیت خود شناخته شوید، کار راحتی برای رساندن محتوای خود به رتبه های بالای موتورهای جست و جو خواهید داشت. به شما تضمین می کنم که حتی اگر یک متخصص با سابقه در امر سئو باشید، باز هم در این مطلب نکات جدیدی را خواهید دید که می توانند به شما کمک کنند تا رتبه سایت وردپرس یا بلاگ خود را در گوگل بالاتر ببرید. (حتی ممکن است همه چیز را درباره Rankbrain از این مطلب یاد بگیرید. یادتان باشد هیچ تضمینی وجود ندارد که در این مدت به صفحهی اول گوگل بیایید و در این فرایند باید صبر ایوب داشته باشید. در نهایت به لیستی 10 تایی از کلمات کلیدی برسید که کاملا مرتبط با کسبوکارتان باشد. با یادگیری سئو به راحتی می توانید کسب و کار خودتان را رشد دهید و یک کانال بازاریابی مهم برای کسب و کار خودتان داشته باشید.
برای آموزش آنلاین ویدئویی می توانید از جلسات رایگان دوره آموزش Front-End آکادمی وبسیلا استفاده کنید. البته منظورم از هزینه زیاد این نیست که حساب بانکی خود را خالی کنید! در واقع، می توانم 5 روش به شدت آسان و کاربردی برای ایجاد طراحی مطلوب برای محتوایتان را بیان کنم. این قبیل کارها باعث میشود بازدیدکنندگان در صفحه شما بمانند و به صفحه نتایج گوگل بازنگردند. و گوگل کلمات و عباراتی که فکر میکند مرتبط و نزدیک به آن موضوع است را به شما ارائه میکند. روش دیگری که هماکنون خوب کار میکند و احتمالا منجر به افزایش بک لینک به طور طبیعی می شود، نوشتن مطالبی با عنوان راهنمای جامع است.
یکی از الگوریتم های گوگل که وب سایتهای تازه راهاندازی شده بهشدت با آن مشکل دارند. اما گوگل بر اساس الگوریتم سندباکس ممکن است تصمیم بگیرد تا محتواهای آن را بهصورت موقت در رتبههای بالایی نشان ندهد. این فرایند به گوگل کمک میکند تا کیفیت و اصالت وب سایت را به مرور زمان ارزیابی کند. پس از برنامه ریزی سلسله مراتب سایت، میتوانید URLها را برای بهینه سازی سئو بهینه کنید. هم موتورهای جستجو و هم کاربران URLهای ساده و حاوی کلمات کلیدی آشنا را ترجیح میدهند. اگرچه برخی فروشگاههای بزرگ مانند آمازون، نایکی و Walmart توانستهاند با استراتژیهای خلاقانه به موفقیتهای بزرگی در سئو دست یابند، اما این به معنای غیرقابل دسترس بودن این موفقیت برای فروشگاههای کوچکتر نیست.
صفحات ارزشمند سایت شما ممکن است با گذر زمان از تازگی خود کاسته شوند، در حالی که موتورهای جستجو به دنبال ارائه جدیدترین و مرتبطترین محتوا به کاربران هستند. بعد از ایجاد محتوا باید به صفحه لینک دهی کنید تا محتوا مورد توجه گوگل قرار گیرد. برای لینک دهی بهتر است از یک سایت معتبر که مخاطبان فعالی دارد مانند انجمن ها استفاده کنید و لینک محتوای ایجاد شده را در دید کاربران قرار دهید تا علاوه بر افزایش ورودی، گوگل به محتوای شما توجه کند. از ابزارهایی مانند AHref keyword Explorer, KeywordTools, KwFinder یا ابزارهای ایرانی برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر سایت شما فروش لوازم یدکی خودرو باشد با کلمات کلیدی همچون، باتری خودرو، لاستیک خودرو، قطعات موتوری و … روبه رو هستید.
این نفوذ گسترده وردپرس را به یک انتخاب ضروری برای متخصصان سئو تبدیل کرده است. محتوای شما باید بهطور مداوم بهروز شود تا هم مرتبط باقی بماند و هم گوگل نشان دهد که شما محتوای فعال و بهروز ارائه میکنید. این موضوع بهخصوص در فروشگاههای آنلاین که محصولات دائماً در حال تغییر هستند، اهمیت دوچندان دارد. سلام دوست عزیزبله حتی در زمان کوتاه تری نیز میتوان به این رتبه رسید.معیار مناسب برای موفقیت براساس هدف سایت مشخص میشود. به عنوان مثال برای یک فروشگاه اینترنتی آمار فروش و درآمد را در نظر میگیریم. در کارگاه آموزش سئو تکنیکال بخش زیادی از این موارد را بررسی و آموزش میدهیم.
با بهبود رتبه در نتایج جستجو، ترافیک طبیعی یا ارگانیک وبسایت شما افزایش پیدا میکند که به معنای بازدیدکنندگان بیشتر بدون نیاز به تبلیغات پولی است. انتشار محتوا در وبسایت کافی نیست و باید در پلتفرمهای مختلف آن را معرفی و تبلیغ کنید. علاوه بر آن نیاز است برای دریافت بکلینک از وبسایتهای معتبر و مرتبط حوزه تخصصی کسب و کار اقداماتی را انجام دهید. ابتدا به سراغ ارتقا و تبلیغ محتوا برویم و ببینیم چه کارهایی میتوان در این حوزه انجام داد. باید صفحات فرودی را ایجاد کنید که برای کلمات کلیدی مورد استفاده کاربران بهینهسازی شده باشند. با این روش علاوه بر آشنایی بیشتر کاربران با برند، احتمال بیشتری وجود دارد که از مخاطبان راغب (لید) به مشتریان دستبه نقد تبدیل شوند.
ما به این ترتیب کلمات کلیدی هدف را دسته بندی کرده و برای هر دسته بک URL را در نظر میگیرم. در این گام ممکن است URL های وارد شده هنوز ایجاد نشده باشند که در این صورت در گام های بعدی ایجاد خواهند شد. در این مقاله آموزشی، قرار است نحوه تدوین استراتژی سئو را به صورت قدم به قدم یاد بگیریم. اکنون زمان آن است برای بررسی اینکه چه کسانی قبلاً برای آن کلمات کلیدی رتبهبندی شدهاند، کافی است یکی از کلمات کلیدی شناساییشده را در گوگل جستجو کنید. در ایجاد یک پیلار و کلاستر مناسب و قوی انتخاب هدف برای صفحات Pillar بسیار مهم است.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/