استراتژیهای سئو برای WebAssembly
راهنمای جامع تدوین استراتژی سئو در سال 2023
با توجه به آمارها حدود 90 درصد از مشتریان در فضای آنلاین جهت پیدا کردن خدمات و محصولات موردنیاز خود به دنبال کسب و کارهای محلی میباشند. این مسئله «سئوی محلی» یا «لوکال سئو» را به یکی از ابزارهای ضروری دیجیتال مارکتینگ جهت جذب مشتریان بالقوه تبدیل نموده است. در طی این دوره، گام به گام با فرآیند کیورد ریسرچ و کیورد تارگتینگ به صورت عملی آشنا شدم. با انجام دقیق و صحیح این مراحل میتوانید یک استراتژی سئو موفق تدوین کرده و از آن در جهت ارتقای رتبه سایت خود استفاده کنید. بنابراین اگر به فکر بهینه سازی و بهبود جایگاه فعلی سایت خود در صفحه نتایج جستجو هستید حتما از 9 مرحله بالا به منظور تدوین استراتژی سئو و اجرای آن در سایت خود استفاده کنید. این مرحله از آموزش تدوین استراتژی سئو بیشتر در مورد این است که محتوای سایت خود را برای سئو، بهینه سازی کنید.
میدانیم که چه کسی، با چه هدفی، چه جستجویی انجام داده و ما قصد داریم چه صفحهای و با چه ماهیتی را به او ارائه کنیم؛ همه چیز برای ما شفاف است. تنها باید در مورد ساختار کلی صفحه، نحوه ارائه محتوا، لینکسازی داخلی به سایر بخشهای سایت و به طور کلی تجربه کاربر از کار با این صفحه را طراحی کنیم. استراتژی سئو سایت را همچون یک مثلث در نظر بگیرید که از 3 ضلع اصلی شامل؛ کسب و کار، کاربر و گوگل تشکیل شده است. در این مقاله شما را با استراتژی سئو آشنا کرده و ۸ مرحله کلیدی برای تدوین یک استراتژی موثر را معرفی کردیم. برنامهریزی برای سئوی سایت یک مرحلۀ بسیار مهم و بنیادین است که میتواند باعث موفقیت یا عدم موفقیت فعالیتهای آنلاین شما شود و سرنوشت سایت شما را رقم بزند. زیرا سئو نیز مانند هر حرفۀ دیگری فوت کوزهگری خود را دارد؛ پس چرا کار را به کاردان نسپاریم؟!
جادوی واقعی و تکنیک اصلی در تدوین استراتژی را در این فصل و هنگام معماری محتوای صفحات میآموزیم. خروجی ما در این فصل یک اکسل کامل از کلمات کلیدی ارزشمند است که آمار جستجوی ماهانه هرکدام را به دست آوردهایم و براساس مفهوم و ارتباط معنایی آنها را گروهبندی کردهایم. در مرحله Targeting؛ با توجه به 4 فاکتور اصلی شامل حجم بازار در هر گروه، میزان رقابت، محدودیتهای موجود برای کسب و کار خود و پتانسیل درآمدزایی؛ تصمیم میگیریم که کدام گروه از مخاطبین برای ما ارزشآفرین و در دسترس خواهند بود. حالا اگر قانع شدهاید که به استراتژی سئو نیاز دارید مراحل این استراتژی را بهدقت یاد بگیرید تا هنگام تعیین استراتژی سایتتان چیزی را از قلم نیندازید. منظور از سئوی بلندمدت، داشتن یک برنامۀ منسجم و دقیق است که در طول ماهها (در برخی موارد سالها) نتایج مورد نظر شما را به همراه داشته باشد. از آنجایی که برندها برای ماندگاری ایجاد شدهاند، اگر بخواهید بهجای اینکه صرفاً وجود داشته باشید تبدیل به برندی پیشرو شوید، به یک برنامۀ سئوی بلندمدت نیاز دارید.
در نتیجه از شناسایی رقبا میتوانید تجزیه و تحلیل بیشتری جهت سنجش جایگاه آنها در بازار انجام بدهید. با انجام این عمل، شما باید هم رقبای تجاری و هم رقبای آنلاین را شناسایی کنید. استفاده از سئو جهت افزایش فروش بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که در حالت ایده آل، میتواند مشتریان جدیدی را در تمام طی روز و شب به سمت شما بیاورد. وب سایت شما یک ابزار فروش قدرتمند است و حتی هنگامی که در دسترس نیستید یا فروشگاه فیزیکی شما تعطیل است، برای کاربران در دسترس خواهد بود و محصولات خود را میفروشد. هدف شما باید این باشد که بازدیدکنندگان را به وب سایت خود هدایت نموده و آنها را به مشتریانی تبدیل کنید که حداقل یک بار یا به صورت ایده آل، به صورت مرتب از شما خرید کنند یا از خدمات شما استفاده کنند.
این تکراری بودن باعث میشه گوگل محتوای سایتتو بهعنوان کپی در نظر بگیره و روی رتبهبندی سایتت تأثیر منفی بذاره. برای اینکه مطمئن بشی سایتت از HTTPS استفاده میکنه، فقط کافیه به نوار آدرس مرورگرت نگاه کنی. اگه یه قفل سبز یا کلمه Secure رو میبینی، یعنی سایتت امنه و از HTTPS استفاده میکنه. اما اگه این علامت نباشه، یعنی هنوز از HTTP استفاده میکنی و نیاز داری که به HTTPS مهاجرت کنی. این کار به افزایش اعتماد کاربرات هم کمک زیادی میکنه، چون HTTPS اطلاعات کاربران رو در برابر هکرها محافظت میکنه. مثلاً به جای "خرید کفش"، عباراتی مثل "خرید کفش ورزشی ارزان مردانه" میتونه یه Long-Tail Keyword باشه.
وقتی کلمات کلیدی اصلی، فرعی و Long-Tail رو پیدا کردی، باید تصمیم بگیری که کدوم صفحهها باید کدوم کلمه کلیدی رو هدف بگیرن. این کار از رقابت داخلی بین صفحاتت جلوگیری میکنه و باعث میشه هر صفحه روی یه موضوع خاص تمرکز کنه. با گسترش دسترسی به تکنولوژیهای اپن سورس (Open Source)، فضا برای بازیگران دیگر هم فراهم میشود تا موتور جستجوی مربوط به خود را ایجاد کنند. بهنظر نمیرسد که گوگل به این زودی جایگاه خود را از دست بدهد ولی ممکن است کمپانیهای بزرگ مثل اپل، برای ایجاد موتورهای جستجوی مخصوص خود سرمایهگذاری کنند. ورود رقبای جدی و بزرگ به این حوزه میتواند باعث بهبود و ارتقای بیشتر گوگل هم شود.خبر خوب برای فعالان حوزه سئو هم این است که کسبوکارها و برندهای بیشتری علاقمند به کشف راههایی برای جذب مخاطبان میشوند.
در ادامه آموزش تدوین استراتژی سئو باید بدانید که در حال حاضر، بروز رسانی محتوا نقش بسیار کلیدی در بهبود رنک سایت دارد. در همین وب سایت نیوسئو، صفحه آموزش تولید محتوا یکی از صفحاتی است که ما رتبه آن را تنها با بروز رسانی محتوا ارتقا داده ایم. لینکدهی داخلی به اتصال صفحات مختلف وبسایت کمک میکند و به کاربران اجازه میدهد به راحتی بین صفحات مرور کنند. بهتر است لینکهای داخلی را به صورت منطقی و مرتبط با محتوا ایجاد کنید و از کلمات کلیدی مناسب برای متن لینکها استفاده کنید. داشتن استراتژی سئو در حوزه کلمات کلیدی به تنهایی باعث نمیشود رتبههای بالای نتایج جستجو را بدست آورید. بررسی عملکرد رقبا در نتایج جستجو می تواند اطلاعات ارزشمندی درباره نقاط قوت و ضعف آن ها ارائه دهد.
نقشه سایت XML به موتورهای جستوجو کمک میکند تا صفحات سایت را به راحتی پیدا و فهرست کنند. همچنین، استفاده از فایل robots.txt میتواند به موتورهای جستوجو بگوید کدام بخشهای سایت را اسکن کنند و کدام بخشها را نادیده بگیرند. آنها میبایست قابل فهم و یادآوری برای جستجوگران و همچنین موتورهای جستجو باشند. اگر استراتژی سئو ندارید، احتمالا در رسیدن به نتایج دلخواه خود کوتاهی کرده اید. اگر استراتژی سئو دارید، ولی شکست خورده اید میتوانید با خواندن این مطلب و به کاربردن تکنیک ها و ترفندهای آن دوباره در مسیر موفقیت قدم بردارید.
این کلمات جستجوهای خاصتری رو هدف قرار میدن و نرخ تبدیل بالاتری دارن، چون کاربرهایی که این کلمات رو جستجو میکنن دقیقاً میدونن دنبال چی هستن. سپس، پاسخ جامعی فراهم کنید و سوال را در تیترها یا با اضافه کردن بخش سوالات متداول (FAQ) ، به محتوای خود اضافه کنید. این استراتژی میتواند راه مناسبی برای بیشتر دیده شدن در بالای نتایج جستجو در سال ۲۰۲۵ باشد، حتی اگر صفحهای که در آن پاسخها را فراهم کردهاید، رتبه پایینتری در صفحه اول (حتی صفحه دوم) داشته باشد. یکی از مهمترین و اصلیترین مزایای طراحی واکنشی، سازگاری وب سایت شما با رنج وسیعی از دستگاهها است. متخصصین سئو عقیده دارند که محتوا جزو سه فاکتور اصلی رتبهبندی در نتایج جستجو است.
برای درک بهتر این که استراتژی سئو سایت چیست باید گفت به صورت کلی تدوین استراتژی SEO به معنی سازماندهی و ارائه برنامه محتوایی اصولی و هدفمند بر اساس واژههای پرتکرار جستجو شده توسط کاربران است. در واقع پیاده سازی استراتژی سئو وب با هدف جذب مخاطبان و کاربران بیشتر انجام میشود که در آخر باعث افزایش نرخ کلیک و کاهش نرخ پرش خواهد شد. کلمات کلیدی سلاح مخفی شما در مسیر یادگیری آموزش تدوین استراتژی سئو هستند. کلمات کلیدی عبارات و اصطلاحاتی هستند که مخاطب هدف شما هنگام جستجوی محصولات یا خدمات در موتورهای جستجو استفاده میکند. اما چگونه میتوانید این اصطلاحات ارزشمند را کشف کنید؟ ابزارها و تکنیکهای مختلفی در دسترس هستند تا به شما کمک کنند کلمات کلیدی خاصی را که مخاطبان هدف شما احتمالاً استفاده میکنند را کشف کنید.
چه بخواهید چه نخواهید، برای بهبود رنک سایت در نتایج جستجو، نیاز مبرم به ساخت بک لینک وجود دارد. در حقیقت، مراجع معتبری مثل ماز، هنوز هم بک لینک را قوی ترین عامل برای افزایش رتبه در گوگل می دانند. بدون تعارف، تقریبا همه چیز در برنامه ریزی برای سئو، به کلمات کلیدی وابسته است. حال فکر می کنید اولین مرحله در روند یک استراتژی حرفه ای چیست؟ تحقیق کلمات کلیدی. در پایان پیشنهاد می کنیم مقاله کاربردی ترین تکنیک های سئو رو هم مطالعه کنید که میتونه مکمل بسیاری خوبی برای این مطلب باشه. این جدول، انواع مختلف استراتژیهای سئو را به صورت خلاصه و جامع توضیح میدهد که هر کدام نقش خاصی در بهبود رتبهبندی و موفقیت وبسایت شما در موتورهای جستجو دارند.
فشرده سازی فایلها شاید اقدامی ساده به نظر برسد اما مرحله مهمی در فرآیند تدوین استراتژی سئو به خصوص در بهینه سازی سایت برای موبایل محسوب میشود. تمامی مطالب یک وب سایت شامل محتواهای متنی و بصری همچون عکس و ویدیو هستند تا توجه کاربران جلب کرده و آنان را نسبت به مطالعه مطلب ترغیب نمایند. فشرده سازی و کاهش حجم تصاویر و ویدیوها اقدام بسیار مهمی است که در هنگام آپلود آنها در سایت باید انجام دهید؛ زیرا این محتواهای بصری ارتباط مستقیمی با سرعت بارگذاری وب سایت دارند. همانطور که میدانید سرعت وب سایت یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی آن در نظر گرفته میشود که تاثیر بسزایی بر تجربه کاربران در هنگام بازدید از سایت خواهد داشت. بنابراین با کاهش حجم محتواهای بصری (بدون افت کیفیت)، سرعت بارگذاری و نمایش آنها به کاربران را افزایش داده و به دنبال آن نیز رتبه سایت خود را بهبود بخشید.
وقتی صفحاتت خیلی "عمیق" باشن، ممکنه گوگل نتونه اونا رو به درستی پیدا کنه، یا اولویت کمتری بهشون بده. این یعنی صفحاتی که دسترسی بهشون سخته، ممکنه توی نتایج جستجو کمتر نمایش داده بشن. برای اینکه مطمئن بشی سایتت برای موبایل بهینهست، میتونی از ابزار Mobile-Friendly Test گوگل استفاده کنی. این ابزار بهت نشون میده که آیا سایتت روی موبایل خوب نمایش داده میشه یا نه، و اگه مشکلی هست، چطور میتونی اونو رفع کنی. از طراحی واکنشگرا (Responsive Design) استفاده کن تا صفحات سایتت خودبهخود با هر سایز صفحهنمایشی تطبیق پیدا کنن.
گروه پلاس، با تیمی مجرب و خلاق، به عنوان یک شرکت پیشرو در طراحی و توسعه وبسایت، سئو، طراحی لوگو و طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX) فعالیت میکند. ما با تمرکز بر ارائه خدمات با کیفیت و ایجاد تجربهای منحصر به فرد برای مشتریان، وبسایتهایی جذاب، کاربرپسند و حرفهای طراحی و توسعه میدهیم که نیازهای کسبوکار را به بهترین شکل ممکن برآورده میکنند. برای اینکه صفحات سایتت توی نتایج جستجو بهتر دیده بشن، باید تگهای عنوان، متا تگها و محتوای صفحات رو بهینه کنی. این سه بخش تأثیر زیادی روی سئو دارن و هم برای گوگل و هم برای کاربرا مهم هستن. لینکهای شکسته (Broken Links) همون لینکهایی هستن که وقتی کاربر روشون کلیک میکنه، به صفحهای هدایت نمیشه و معمولاً با خطای 404 مواجه میشه.
با بررسی این موارد و جمعآوری این اطلاعات پایه، میتوانید موقعیت فعلی خود را یافته و برای بخشهای بعدی تدوین استراتژی سئو برنامهریزی کنید. پس از پیاده سازی تغییرات سئو، باید عملکرد سایت خود را بررسی کنید تا ببینید آیا تغییرات مثبت بوده اند یا خیر. ابزار هایی مانند Google Analytics یا Google Search Console اطلاعات دقیقی درباره ترافیک ورودی، رفتار کاربران و مشکلات احتمالی ارائه به شما برای انالیز سایت ارائه می دهند. سئو خارجی شامل عناصری است که مستقیما در سایت ما نیستند اما بر رتبه سایت تاثیر زیادی دارند. این عناصر، درسته که در وبسایت ما نیستند ولی برجایگاه ما در نتایج سرچ تاثیرگذارند. بهینهسازی این پروفایل باعث میشه رتبه سایتت توی جستجوهای محلی بهتر بشه و ترافیک محلی بیشتری جذب کنی.
گاهی اوقات استفاده از تجربیات دیگران، منطقی ترین کاری است که میتوانید انجام دهید. نیازی نیست تمام استراتژیهای موجود در دنیا را امتحان کنید تا به استراتژی سئوی مناسب برای کسبوکارتان برسید. فقط کافی است اصلی ترین رقبای خود را بررسی کنید و ببینید که کدام استراتژی برای آن ها جواب داده است و کدام یکی نه. علاوه بر این باید برای هر کدام از موضوعات فرعی یک مقاله کامل اختصاص دهید. این مقالات باید حجم کمتری نسبت به محتوای ستونی داشته و در آنها کلمات کلیدی طولانی یا لانگ تیل را هدف بگیرید.
پس باید متن آن را به گونه ای تولید کنید که مشکلی در روند کاری آینده شما به وجود نیاید. برای انجام این کار، به حساب سرچ کنسول سایت موردنظر خود بروید، برترین صفحاتی که از نظر ورودی و رنک وجود دارند را انتخاب کنید؛ بهتر است همیشه یک لیست از این صفحات داشته باشید و آن را بروز کنید. سپس، باید بررسی کنید که کدام صفحات مدنظر شما هستند که می خواهید بهبود رتبه داشته باشند. سرانجام، از صفحات با رنک بالاتر، به صفحاتی که رنک پایین تری دارند، لینک می دهید. به عنوان مثال اگر می خواهید بهترین گوشی های هوشمند سال جاری را معرفی کنید، باید تک به تک آن ها را از همه نظر تحلیل و بررسی کرده و نتیجه این کار را به بهترین شکل ممکن، به مخاطبین ارائه دهید.
شما میتوانید با بررسی رتبهبندی رقبا در کلید واژههای گوناگون، مشاهده نظرات و بازخوردهای مخاطبان آنها، تحلیل استراتژی بلاگ و بک لینکها، از این اطلاعات برای طراحی و اجرای استراتژی خود الهام بگیرید. اگر یک وبسایت کاربرپسند ( USER-FRIENDLY ) ندارید مطمئنا کاربران به سرعت سایتتان را ترک میکنند. وقتی مردم زمان بیشتری در سایت شما صرف کنند، این سیگنال مثبت به موتورهای جستجو داده میشود که صفحه شما مرتبط با نیاز مخاطبان است. در نهایت، اگه میخوای توی نتایج جستجوی ارگانیک عملکرد بهتری داشته باشی، نباید سئوی خارجی رو نادیده بگیری. سئوی خارجی شامل همه کارهایی میشه که بیرون از سایتت انجام میدی تا رتبه بهتری توی گوگل بگیری. این کارها مثل لینکسازی (backlink)، تعاملات شبکههای اجتماعی و برندینگ، به موتورهای جستجو نشون میدن که سایتت معتبر و قابل اعتماده.
هنگامی که این کلمات کلیدی شناسایی شدند، میتوانید آنها را بهصورت استراتژیک در محتوای وبسایت خود بگنجانید تا ترافیک سایت را افزایش دهید. با بهینهسازی محتوای سایت، ساختار فنی، و سرعت بارگذاری، شما نه تنها موتورهای جستجو را راضی میکنید، بلکه تجربه بهتری برای کاربران خود فراهم میکنید. یک سایت بهینهسازیشده به کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) و افزایش زمان ماندن کاربران در سایت کمک میکند، که این عوامل نیز به بهبود رتبهبندی سایت شما در موتورهای جستجو منجر میشوند. به طور کلی، استراتژی سئو نه تنها به بهبود رتبه سایت کمک میکند، بلکه باعث ارتقای کلی کسبوکار شما در فضای آنلاین میشود. تحقیق کلمات کلیدی یا جستجوی کلیدواژه (Keyword Research) فرآیندی بوده که در آن به تحقیق کلمات محبوب نوشته شده توسط مخاطبان هدف در موتورهای جستجو مثل گوگل میپردازید. پس از آن از کلمات کلیدی به دست آمده، طبق یک استراتژی سئو تعیین شده در محتوای سایت به منظور افزایش رتبه در موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده میکنید.
پیدا کردن دقیق جامعه هدف میتواند موضوع اصلی محتوای سایت شما را پیدا کند، اگر دقیقا ندانید که قرار است برای چه کسانی محتوا تولید کنید اصلا چگونه میخواهید وارد پروسه تحقیق کلمه کلیدی، تولید محتوا و …. ؟ با مشخص کردن دقیق جامعه هدف کسب و کارتان خصوص در سئو سایت فروشگاهی و شناخت دقیق از پرسونای مخاطب هدفتان میتوانید زودتر سیب چرخان بلند پروازیتان در آسمان مارکتینگ را نشانه بگیرید. محتوای سایت باید شامل کلمات کلیدی هدفمند، عنوانهای جذاب، تگهای هدینگ، تصاویر بهینهسازیشده و لینکهای داخلی باشد. همچنین باید به کیفیت و ارزش محتوای ارائهشده برای کاربران توجه داشته باشید. استراتژی سئو داخلی یک فرآیند پیچیده اما حیاتی برای بهبود رتبهبندی و افزایش ترافیک ارگانیک سایت است.
بنابراین SEO Strategy یکی از مهمترین بخشهای بازاریابی محتوا در نظر گرفته میشود زیرا موجب دیده شدن بیشتر محتواها و قرار گرفتن آنها در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل خواهد شد. اگر محتواهای شما به خوبی تولید و سازماندهی نشوند آنگاه رباتهای جستجو زمان بیشتری را برای ایندکس و تعیین اعتبار سایت و در نهایت رتبه بندی صفحات آن صرف میکنند که این امر موجب تنزل جایگاه سایت شما خواهد شد. در ادامه این مطلب مفهوم استراتژی سئو را به طور کامل مورد بررسی قرار میدهیم و شما را با مراحل تدوین استراتژی سئو نیز آشنا خواهیم کرد. نیازی به تاکید نیست که شما باید با هر صفحه از سایت خود یک یا چند کلمه کلیدی را که جستجوی زیادی دارند، هدف بگیرید. البته در برخی سایتهای بزرگ دیده میشود که از این موضوع غافل شده و بدون هدف اقدام به تولید محتوا میکنند.
ارزیابی موقعیت و رتبه کسبوکار خود یک گام ضروری و مهم است، اما یک تدوینگر استراتژی موفق سئو، موقعیت فعلی مهمترین رقبای کسبوکار خود را نیز بررسی خواهد کرد. بررسی کلمههای کلیدی رقبا، مهمترین حوزههای فعالیت آنها، نقاط ضعف و قوت و سایر موارد مشابه دیگر، به شما کمک میکند که چارچوب کلی عملکرد رقبای خود را درک کرده و سپس با توجه به آنها، تدوین استراتژی سئو کسبوکار خود را آغاز کنید. برای اندازه گیری عملکرد استراتژی سئو، معیار هایی مانند رتبه بندی کلمات کلیدی، ترافیک ارگانیک، نرخ کلیک (CTR)، نرخ تبدیل و زمان ماندگاری کاربران در سایت مورد بررسی قرار می گیرند. ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console نیز برای تحلیل دقیق تر داده ها استفاده می شوند تا دقیقا متوجه شوید که آیا استراتژی پیاده سازی شده، موثر بوده یا خیر. با تغییرات مداوم در الگوریتمهای موتورهای جستجو و نحوه رفتار کاربران در فضای دیجیتال، استراتژیهای سئو نیز دائماً در حال تحول هستند. در سال 2025، کسبوکارها باید آماده باشند تا با استفاده از روشها و تکنیکهای نوین سئو سایت، رتبهبندی سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشند.
چرا که به کار شما نظم میدهد و مسیر مشخصی جهت رسیدن به اهداف ترسیم مینماید. سئو جزو فعالیتهایی بوده که فرایندی طولانی مدت داشته و رسیدن به اهداف آن، چالشهای به خصوص خود را دارد. از اینرو بدون داشتن استراتژی سئو رسیدن به موفقیت در سئو مقداری دور از ذهن خواهد بود. این به شما کمک می کند تا عوامل پشت رتبه گرفتن وبسایت خود را درک کنید و زمینههایی که میتوانید در آنها پیشرفت کنید را شناسایی کنید. مهمتر از همه اینکه میتوانید ارزش سئو را برای تصمیم گیرندگان سازمان ثابت کنید.
استفاده از خط تیره برای جدا کردن کلمات به موتورهای جستجو کمک میکنه که کلمات رو به درستی تشخیص بدن. همچنین، از استفاده از کاراکترهای خاص یا اعداد بیمعنی توی URL خودداری کن. ابزارهایی مثل Ahrefs یا Screaming Frog بهت کمک میکنن تا لینکهای شکسته رو پیدا کنی و اونا رو یا به صفحات درست ریدایرکت کنی یا اگه صفحهای حذف شده، لینک رو کاملاً حذف کنی. با استفاده از ابزارهای Google Suggest، AnswerThePublic یا حتی بررسی سوالات پرتکرار کاربران توی سایتهای پرسش و پاسخ، میتونی کلی از این کلمات رو پیدا کنی. فایل robots.txt به موتورهای جستجو میگه که کدوم صفحات و فایلهای سایتت رو بخزن (crawl کنن) و کدوما رو نباید. بهعبارت ساده، این فایل راهنمایی میکنه که موتورهای جستجو کجاها رو باید بگردن و از کجاها باید رد بشن.
ضرب المثل «هر چقدر پول دهی همانقدر هم آش میخوری» در این جا هم صدق میکند. در نظر داشته باشید که بیان این مطلب باید به گونه ای باشد که طرف مقابل تصور کند که با برندی حرفه ای روبروست و اگر لینکی به سایت شما بدهد، در واقع به چیزی با ارزش و مفید لینک داده است. به طور کلی، ظاهر و طراحی محتوا شاید کم ارزش ترین بخش روند تولید و بازاریابی محتوا باشد. می بینید؛ انجام لینک دهی بین دو صفحه بسیار ساده است؛ اما مهم این است که چه صفحاتی برای لینک دادن انتخاب شده اند. به صورت زیر هم میتوانید به کمک سایت الکسا نام سایت خود را بدهید و نتایج را در پایین صفحه مشاهده کنید .
سرپ شامل نتایج جستجو جهت عبارات کلیدی مربوط به صفحات وب شما است و تدوین تخصصی و ریشه و عمیق استراتژی سئو سایت یکی از مهمترین المانهای موجود در بهینهسازی است. الگوریتمهای جستجو که توسط شرکتهای موتور جستجوی گوناگون توسعه داده شدهاند، با توجه به فاکتورهای مختلفی از جمله محتوا، لینکهای داخلی و خارجی، کلمات کلیدی، سابقه وب سایت و دیگر فاکتورها، صفحات وب را در نتایج جستجو قرار میدهند. سئو مجموعهای از اقدامات و فعالیتهایی است که موجب بهبود عملکرد سایت، بهینه سازی محتواها و در نهایت ارتقای رتبه وب سایت در صفحه نتایج جستجو خواهد شد. تمامی وب مسترها از اهمیت پیاده سازی اصول و قوانین سئو در وب سایت مطلع هستند اما از تدوین استراتژی سئو (SEO Strategy) غافل میشوند و سایت خود را بدون طراحی یک برنامه جامع و هدفمند مدیریت میکنند. در حالی که طراحی استراتژی سئو به شما کمک میکند تا رتبه سایت خود در صفحه نتایج جستجو را بهبود بخشید و در معرض دید طیف گستردهتری از کاربران قرار بگیرید.
یکی از مقالات پرطرفدار آرمانوت “استراتژی سئو” هست که با کلیک بر روی عبارت “استراتژی سئو” می توانید آن را بخوانید. اما چرا اینطور است؟ برای یافتن دلیل آن میتوان اشاره کرد که محتواهای طولانی بهتر میتوانند سیگنالهای E-A-T را به نمایش بگذارند و از نظر گوگل اعتبار بیشتری دارند، مثل محتواهای عمیق، تحقیقات و آنالیزهای واقعی و نویسندهها و منابع تخصصی. بله، شما با مشاهده حداقل 10 ساعت از ویدیوهای این دوره و کسب نمره قبولی در آزمونی که در نرمافزار اسپات پلیر قرار گرفته است، مجاز به دریافت گواهی مهارت از آکادمی وبسیما خواهید شد. 3 اشتباه استراتژیک و پرتکرار را با بررسی نمونههای واقعی میشناسیم و متوجه خواهیم شد که چه تاثیر بدی بر موفقیت و رشد سایت خواهند داشت. فراموش نکنیم که میکرولحظهها محدود به همین 4 دسته نیستند و بینهایت لحظه را میتوانیم در مسیر تصمیمگیری کاربر پیدا کنیم. در این مرحله وقت آن رسیده که برای منابع مالی و زمان خود برنامهریزی کنیم و تصمیم بگیریم که باید آنها را کجا خرج کنیم.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری