راهکارهای نوین برای تبلیغات مؤثر در اینستاگرام2020-06-13
روش تبلیغات در اینستاگرام به صورت موثر راهنمای کامل راه های تبلیغات در اینستاگرام
اگر محتوای ویدئویی برای به اشتراکگذاری در پلتفرمهای دیگر مثل آپارات یا یوتیوب تولید کردهاید، میتوانید آن محتوا را به راحتی در IGTV پست کنید. برای شروع یک کمپین تبلیغاتی در استوریهای اینستاگرام، پیش از هر چیزی باید بنرهای خود را که میخواهید آنها را استوری کنید، طراحی نمایید. هایلایت کردن استوری اینستاگرام به شما امکان ایجاد یک آرشیو از مهمترین استوریهایتان را میدهد. به علاوه، این آرشیو یکی از اولین چیزهایی است که مخاطبان شما پس از ورود به صفحهی اصلی حساب کاربری شما، خواهند دید. استوریهای اینستاگرام هیچ محدودیتی از نظر نوع محتوای مورد نظر شما ندارند. شما فقط باید خلاقیت داشته باشید تا استوریهایی جذاب تولید کنید که مشارکت کاربران با صفحه اینستاگرام شما را بالا ببرند.
فروش نایکی از ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۱۹۸۸ به ۹.۲ میلیارد دلار در کمتر از ۱۰ سال رسید. این کمپین ثابت کرد که یک پیام ساده و ارتباط واقعی با مخاطب، میتواند دنیای کسبوکار را متحول کند. بر اساس دادههای وبسایت Marketing Week، بیش از نیمی از مارکترها (54 درصد) در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده میکنند. این در حالی است که سال گذشته تنها 37 درصد از آنها به فکر استفاده از آن بودند!
محتوای تبلیغاتی آخرین و مهمترین نکتهای است که باید پیش از تبلیغات در اینستاگرام به آن توجه شود. انتخاب پیج مناسب برای انجام تبلیغ در اینستاگرام یکی دیگر نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات است. شناخت مخاطب، کلید موفقیت شما برای تولید محتوای تبلیغاتی جذاب برای جذب مخاطب به شمار میرود. پیش از آنکه به تبلیغ در اینستاگرام بپردازید، مخاطبان، علایق و خصوصیات آنها را شناسایی کنید و تبلیغات خود را با این معیارها همسو کنید. اما این روش ممکن است در بلندمدت بازدهی خوبی نداشته باشد، یعنی بعد از تمام شدن مسابقه، افرادی که شما را دنبال میکردند دیگر به همراهی شما ادامه ندهند.
پاسخ به کامنتها، لایک کردن پستهای فالوورها و ارسال پیامهای خصوصی به کاربران میتواند باعث افزایش مشارکت و ارتباط عمیقتر با مخاطبان شما شود. این هزینهها شامل تولید محتوای مناسب و باکیفیت، طراحی صفحه فرود (Landing Page)، طراحی صفحه اینستاگرام، همکاری با اینفلوئنسرها و… است. همچنین باید تعیین کنید که چند پست، استوری، ریلز یا… در روز خواهید داشت. چشمانداز تبلیغات اینستاگرام دستخوش تغییرات و پیشرفتهای ارزشمندی شده است و فرصتهای جدید و هیجانانگیزی در اختیار کسبوکارها قرار میدهد تا با مخاطبان هدف خود در ارتباط و تعامل باشند. دقت داشته باشید که برای برگزاری مسابقات اینستاگرامی با هدف تبلیغات سه فاکتور مهم و اساسی وجود دارند.
کانون تبلیغاتی شویراد با کارشناسان متبحر در زمینه تبلیغات آماده ارائه هر گونه مشاوره و راهنمایی به صورت رایگان می باشند. در ادامه نکاتی برای تبلیغات از طریق پستهای اینستاگرامی به شما خواهیم آموخت. IGTV یکی از قابلیتهای اینستاگرام است که به شما امکان به اشتراکگذاری ویدئوهای دارای طول بیش از یک دقیقه را میدهد.
اما یکی از اشتباهات فاحش در بحث تبلیغات در اینستاگرام این است که یک محتوا، به عنوان تبلیغ، در بازههای زمانی مختلف نمایش داده شود. کسب و کارهایی هستند که باید هر از چندگاهی، تبلیغاتی را در اینستاگرام قرار دهند. اما برخی از آنها، همچنان از محتوای چندهفته یا چندماه قبل خود استفاده میکنند. پیجهای اینفلوئنسری و بلاگری اینستاگرام از مخاطبان زیادی برخوردارند که میتوان از آنها برای تبلیغات پیج و کسبوکار خود استفاده کرد. در این مطلب به بررسی ۱۰ نکتهٔ اساسی برای موفقیت تبلیغات اینستاگرام پرداختیم. با رعایت این نکات میتوانید کاربران سادهٔ این پلتفرم را به مشتریان خود تبدیل کنید و کسبوکارتان را در دسترس طیف وسیعتری از مخاطبان هدف بگذارید.
استفاده از اعتبار افراد مشهور در تبلیغات اینستاگرام
پس اگر می خواهید در اینستاگرام، کولاک کنید و خودتان را برند کنید، این مطلب را از دست ندهید. ما در تیم شویراد تصمیم گرفتیم تا تمامی نکات طلایی در زمینه تبلیغات در اینستاگرام را در اختیارتان قرار دهیم. شما می توانید با دنبال کردن این موارد، تبلیغات خوبی را در اینستاگرام داشته باشید. تبلیغات موثر در اینستاگرام، مشاهده آگهیها را برای طیف گستردهای از مخاطبان هدف امکانپذیر میکند. استوری اینستاگرام نوعی محتوای گذرا است و بنابراین، نیازی نیست که زمان زیادی برای ایدهپردازی یا طراحی بهترین اسلایدهای ممکن اختصاص دهید.
- {
- پیش از این، تبلیغات اینستاگرام محدود به پستها و محتواهای برندها بود. |}
- با این روش علاوهبر نظم دادن به انتشار، میتوانید رفتار مخاطبان و مشتریان را بررسی کنید. {
- شما می توانید برای طراحی و ایده پردازی در زمینه تولید محتوای اینستاگرامی از گروه حرفه ای شایگان استفاده کنید. |}
- پاسخگویی به نظرات و پیامهای کاربران به محتواهای تبلیغاتی شما نشان از اهمیت دادن به مخاطبان و مراقبت از آنها است.
- میتوانید خودتان این کار را انجام دهید یا به یک فرد یا شرکت متخصص بسپارید. {
- برای اینکه پست های شما در اکسپلور نمایش داده شود با مشاورین ما تماس بگیرید. |}
برخی از کسبوکارها تلاش میکنند با کمک هشتگهایی مانند #Like4Like یا #Followme بیشتر دیده شوند؛ ولی بد نیست بدانید که چنین هشتگهایی نمیتوانند دردی از شما دوا کنند. شما باید سعی کنید از این ابزار قدرتمند مطابق با نیاز و موضوع محتوایتان استفاده کنید؛ زیرا مخاطب زمانی از محتوای شما استقبال میکند که با نیازها و علایق او همخوانی داشته باشد. تاثیر نظر دیگران در تصمیمگیری خرید هر فرد را جدی بگیرید و تبلیغات برای اینستاگرام خود را به اطرافیانتان بسپارید. آنها میتوانند پستهای شما را استوری کنند، اکانتتان را در گفتوگوها و مهمانیها به سایر افراد معرفی کنند، از مزایا و ویژگیهایتان بگویند و دیگران را به خرید از شما تشویق کنند. تبلیغات پاپ آپ یکی از انواع تبلیغات پنجرهای است که کاربر را از محتوای اصلی صفحه منحرف میکند و محتوای تبلیغاتی را نمایش میدهد.
در برخی از زمانها مثل روزهای پربازدید یا تعطیلات، هزینه تبلیغات ممکن است بالاتر باشد. در این مقاله سعی کردیم که نکات و تجربیاتی را با شما به اشتراک بگذاریم که مسیر تبلیغات در اینستاگرام را برایتان هموارتر کرده و شما را زودتر به مقصد برساند. همان طور که دیدید این موارد نکات سادهای هستند؛ ولی در هنگام تبلیغات به شما کمک میکنند که تمام جوانب را زیر نظر داشته باشید و تبلیغاتتان را اثرگذارتر از قبل انجام دهید.
انتخاب نام مناسب و جذاب برای یک پیج یا کسبوکار، اولین تبلیغی است که شما برای توسعه کسبوکار خود انجام میدهید. در انتخاب نام، باید به مواردی مانند جذابیت، سادگی، ریتم داشتن، ماندگاری و زیبایی توجه کرد تا بتوان در گوشه ذهن مخاطب جایگاه ویژهای به خود اختصاص داد. اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که هنگام استفاده از ویژگی Instagram ads، یک CTA به تبلیغات خود اضافه کنید.
محتوای ویدئویی به عنوان یکی از موثرترین ابزارهای تبلیغاتی در اینستاگرام شناخته میشود. با توجه به الگوریتم اینستاگرام که تعامل کاربران با محتوا را به شدت مورد توجه قرار میدهد، ویدئوها میتوانند به افزایش نرخ تعامل (engagement) و دیده شدن بیشتر تبلیغات کمک کنند. از تبلیغات چاپی و تلویزیونی گرفته تا شبکههای اجتماعی؛ بدیهی است که این بستر، فرصتهای بیشماری برای معرفی و متمایز کردن برند شما ارائه میدهد. اگر میخواهید مخاطبانتان را جذب کنید، احساساتشان را هدف قرار دهید و آنها را به خرید تشویق کنید. میبایست داستانی شفاف و الهامبخش از برندتان روایت کنید که ارزشهایتان را با خواستههای آنها همسو نشان دهد.
در هر حال، یکی از موارد مهم در تبلیغات اینستاگرامی این است که از کاربر بخواهید تا کاری را برای شما انجام دهد. فالو کردن پیجتان، کلیک کردن روی لینک در بیو، دیدن استوری و وارد شدن به صفحه هدف و … میتوانند به عنوان دعوت به اقدام باشند. بهتر است ابتدا بررسی کنید که آیا مخاطبان پیجی که میخواهید در آن تبلیغ کنید، میتوانند جزء مخاطبان شما هم باشند یا خیر. مثلاً اگر موضوع پیج یا تبلیغ شما ورزشی است، طبیعتاً تبلیغ کردن در پیجی که محتوای آن روانشناسی است کار معقولی نیست. معمولاً این پیجها، نرخ تعامل پایینی هم دارند و اصلاً نمیتوان برای تبلیغ در اینستاگرام روی آنها حساب کرد.
چنین هشتگی میتواند به ایجاد سروصدا دربارهٔ برندتان و افزایش فالوورهایتان منجر شود. مقالهٔ «هشتگ در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟» را مطالعه کنید تا با هشتگها و اهمیت آنها بیشتر آشنا شوید. از دیگر روشهای تبلیغات برای جذب مشتری میتوان به تگکردن اشاره کرد. بهعنوان مثال، میتوانید برندها و سایر اکانتها را به این امید که دیده شوید، در پستهایتان تگ کنید. پست شما در صورت تایید از طرف صاحبان سایر کسبوکارها، در پروفایل آنها نمایش داده میشود. تبلیغات در اینستاگرام به شکل موثر میتواند به افزایش فروش و درآمد کمک کند.
فرض کنید در مرحلهٔ قبل، مثلاً ۵۰ پیج را انتخاب کردهاید که در آنها تبلیغات خود را انجام دهید. از میان اینها، تعدادی را بهعنوان نمونهٔ اولیه انتخاب کنید و تبلیغات تستی در آنها انجام دهید. در واقع با توجه به مورد اول، شما بهتر میدانید که بودجهتان باید صرف تبلیغات در چه پیجهایی شود که برای شما مناسبتر هستند. جهت بالا بردن اعتماد کاربران به صفحات شما، اهمیت دارد که اطلاعات تماس به صورت واضح در دسترس کاربران قرار گیرد. تجربه نشان میدهد که صفحاتی که اطلاعات تماس دارند، بیشتر به آنها اعتماد میشود. همچنین با درج اطلاعات تماس، کاربران میتوانند به راحتی سوالات و مشکلات خود را مطرح کنند.
در این نوع از تبلیغ هم میتوانید با لینک، مخاطبان را به وبسایت اصلی کسبوکار خود هدایت کرده و آنها را به خرید تشویق کنید. در بخش کپشن یا توضیحات میتوانید مشخصات محصول، معرفی خدمات یا اطلاعات موردنظرتان را درج کنید. همچنین میتوانید لینک صفحه فرود وبسایت برند یا کسبوکار خود را هم در این بخش اضافه کنید. قبل از اینکه بگوییم نحوه تبلیغات در اینستاگرام چگونه است؟ بهتر است با طرز کارکردن تبلیغات اینستاگرام آشنا شوید.
این تاثیرات شامل افزایش آگاهی از برند، تقویت تعامل کاربران با محتوا، و در نهایت افزایش فروش و درآمد شرکتها میباشد. شرکت واژه گستر با استفاده از این استراتژیها، تجربههای موفقی را در زمینه تبلیغات اینستاگرامی به دست آورده است که میتواند الگویی برای سایر شرکتها باشد. ماجرای قصهگویی را که یادتان است؟ در دنیای تبلیغات، محتوا یکی از ارکان اصلی است. محتوا به کسبوکارها کمک میکند تا با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنند، داستانی بسازند که جذاب باشد و تأثیر بگذارد و یک مشتری بالقوه را به مشتری وفادار تبدیل کند. تولید محتوا کار سادهای به نظر میرسد، اما ساخت محتوای عالی که با مخاطب همصدا شود، چالشبرانگیز است. علاوه بر این، با وجود کانالهای متعدد، موفقیت در گرو استفاده از محتوای مناسب، در زمان مناسب و برای مخاطب مناسب است.
مدرسه عالی کسب و کار ماهان
فضای مناسبی را برای کسب و کارها ایجاد کرده تا محصولات و خدمات خود را به شیوهای خلاقانه و جذاب به نمایش بگذارند. همان طور که دیدید شناسایی مخاطبین هدف در آموزش تبلیغ در اینستاگرام بسیار با اهمیت است. با استفاده از ابزارها و قابلیت های موجود می توان به طور موثری مشتریان جدیدی را جذب کرد. با دقت در انتخاب مخاطبان و طراحی کمپین های هدفمند، به نتایج قابل توجهی برسید و کسب و کار خود را به موفقیت برسانید. تبلیغات خیمه ای نوعی از کمپین های یک روزه تبلیغاتی هستند که تاثیرات تضمین شده ای دارند.
بهتر است برای راهاندازی یک تبلیغ اینستاگرامی، از برنامههای مختلف و افراد ماهر کمک بگیرید. برنامههای بسیاری برای ویرایش صدا، تصویر و ویدیو وجود دارد که هرکدام کاربرد مختلف و نتیجه متفاوتی دارد. ادیت فیلم، تهیه محتوای ویدئویی، نگارش محتوا متنی، ادیت تصویر از جمله مهارتهای لازم برای تبلیغ نویسی در اینستاگرام محسوب میشود. البته تبلیغات ویدیویی نیز به ۲ صورت قرار داده میشود، یعنی تبلیغدهنده با صاحب پیج توافق میکند که چطور تبلیغش را قرار دهد.
با استفاده از این نوع تبلیغ، میتوانید به شیوهای جذاب و پویا، محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی کنید. اگر هدف شما از راه اندازی یک صفحه اینستاگرام، معرفی و در نهایت فروش محصولات یک برند است، باید به نکات کلیدی توجه کنید. با تعامل موثر، شما به هدف خود نزدیک تر می شوید و فروش خود را افزایش می دهید. برای داشتن یک تبلیغات موفق، باید به طور مداوم عملکرد خود را ارزیابی و بهینه کنید. این فرآیند شامل تغییر عکس ها، متن زیر عکس ها و حتی عبارات دعوت به اقدام است.
راه های تبلیغاتی مختلفی در اینترنت و اینستاگرام وجود دارد که ما سعی می کنیم در ادامه بهترین و موثر ترین راه های تبلیغات در اینستاگرام را معرفی کنیم. یکی از اصلیترین اهداف تبلیغات اینستاگرامی، افزایش آگاهی از برند است. با استفاده از محتوای خلاقانه و استراتژیهای هدفمند، شرکتها میتوانند برند خود را به مخاطبان جدید معرفی کنند و شناخت از برند را افزایش دهند. تبلیغات یکی از مهمترین ابزارها برای توسعه برند است که به تقویت تصویر مثبت، برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان و رشد کسبوکار کمک میکند. از طریق تبلیغات، برند میتواند پیامها و ارزشهای خود را به مخاطب هدف منتقل کند و در ذهن آنها جایگاهی ماندگار بسازد. برای افزایش تعامل در اینستاگرام، شما باید با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید.
اکانت آنها نهتنها بیش از پیش دیده شد، بلکه کاربران زیادی برای آنها محتوا تولید کردند و اکانتشان را هم تگ کردند. فراموش نکنید که رضایت مشتریان فعلی از محصولات و خدمات یک برند نقش زیادی در تصمیمگیری مشتریهای احتمالی دارد. این روزها، تبلیغات برای جذب مشتری در اینستاگرام یکی از نیازهای ضروری هر کسبوکاری است و شما هم از این قاعده مستثنی نیستید. با این حال، کسبوکارهای نوپا بودجهٔ زیادی برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی گسترده ندارند. آیا آنها در چنین شرایطی باید عطای اینستاگرام را به لقایش ببخشند؟ خیر! راههای رایگان و کمهزینهای هم برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد.
هرچقدر جذابیت بصری محتوای منتشر شده بالاتر باشد؛ احتمال موفقیت بیشتر خواهد بود. روش دوم جهت تبلیغ در اینستاگرام به اشتراک گذاشتن استوری مختلف میباشد. تحت چنین شرایطی میتوانید ارتباط تعاملی با مشتریان و برای دریافت نتایج بهتر میتوانید با انتشار پستهای روزانه فرصت دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام را به دست بیاورید.
{پس برای افزایش بازدید و فالوور در اینستاگرام چه کار کنم؟
|}شما میتوانید یک مخاطب سفارشی ایجاد کنید تا به افرادی که از قبل با کسبوکار شما تعامل داشتهاند، دسترسی پیدا کنید. یا اینکه با ایجاد به اصطلاح یک مخاطب مشابه بتوانید افراد مشابهی را با گرانبهاترین مخاطبان خود در فیسبوک پیدا کنید. از طرف دیگر، این پلتفرم تبلیغات به شما امکان ذخیره مخاطبان ایجاد شده برای استفاده مجدد در آینده را نیز میدهد. این مزیت زمانی که در حال آزمون و خطا هستید و میخواهید مخاطبان دقیق برای کمپینهای خاصتان را به یاد بیاورید، به درد شما میخورد.
برای همکاری در تبلیغات اینستاگرام باید با پیجهای پربازدید همکاری کنید. در این روش از تبلیغ هر یک از صفحات اینستاگرامی هزینه متفاوتی را دریافت میکنند. بیزنسهایی که به دنبال میلیونی شدن هستند؛ مستلزم تخصیص هزینه بیشتر برای موفقیت در تبلیغات اینستاگرامی هستند. همکاری با افراد معروف و اینفلوئنسرها نیز از روشهای موثر تبلیغات در اینستاگرام است.
تمام این موارد به شما کمک میکنند نهتنها تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید، بلکه مشتریان فعلی خود را هم حفظ کنید و آنها را به تکرار خرید ترغیب کنید. پس از اینکه اینفلوئنسرهای مورد نظرتان را انتخاب کردید، میتوانید دیگر به فکر شروع تبلیغات برای جذب مشتری باشید. درخواست خود را در دایرکت اینستاگرام با آنها در میان بگذارید و با آنها دربارهٔ چندوچون کمپینتان گفتوگو کنید. شما همچنین میتوانید برای انجام این کار از پنل جریان هم استفاده کنید تا راحتتر با اینفلوئنسرهای منتخب ارتباط برقرار کنید و کمپنیتان را با خیالی آسوده به جریان بیندازید. دعوت مستقیم مخاطب یکی از روشهای تبلیغات برای جذب مشتری به حساب میآید که بیشتر برای مشاغل کوچک و نوپا مناسب است.
معمولاً کاربران اینستاگرام به اینفلوئنسرهای محبوب خود اطمینان داشته و با معرفی برند شما توسط این افراد، نسبت به دنبال کردن صفحات شما و خرید محصول ترغیب میشوند. به جرأت میتوان گفت که بهترین روش برای تبلیغ نویسی در اینستاگرام، همکاری با اینفلوئنسرها است. برای مثال برخی از افرادی که صفحات آنها بازدید کننده بالایی دارند، صرفاً با پرداخت مبلغ نقدی حاضر به همکاری میشوند. تبلیغات اگر هدفمند نباشد، تأثیر و نتیجه مطلوبی را به همراه نخواهد داشت.
بهر حال با دیدن پیغام بلاک فقط کافی است یک بار از طریق مرورگر کامپیوترتان به سایت اینستاگرام رفته و لاگین کنید. فقط قبل از شروع اینکار حتما شماره تلفن و ایمیل معتبر را در بخش پروفایل اینستاگرام وارد کنید.
برگزاری مسابقات، قرعهکشی و چالشها یکی دیگر از بهترین روشها برای جلب توجه و فعالیت کاربران در اینستاگرام است. با برگزاری این مسابقات، کاربران میتوانند به راحتی شرکت کنند و جوایز جذابی را برنده شوند. این روش علاوه بر افزایش فالوورها، باعث افزایش اعتبار و تعامل با کاربران نیز میشود. به راحتی میتوانید شرکتکنندگان را به انجام این مسابقات تشویق کنید و از این روش برای تبلیغات خود استفاده کنید. استفاده از برنامه اینستاگرام برای تبلیغات به عنوان یکی از بهترین روشها برای افزایش فروش محصولات و خدمات است. با داشتن یک پیج فروشگاهی در اینستاگرام، شما میتوانید به راحتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و آنها را به خرید و استفاده از محصولات شما تشویق کنید.
با این روش توجه مخاطب را به مهم ترین ویژگی ها و مزایای محصول جلب کرده و تجربه ای جذاب و تعاملی برای آن ها ایجاد نمایید. اینستاگرام، به عنوان بزرگ ترین و فعال ترین رسانه اجتماعی در جهان، با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه، به پلتفرمی بی نظیر برای ارتباطات اجتماعی و تجاری تبدیل شده. با وجود چنین جامعه بزرگی، تعجب آور نیست که کسب و کارها به طور گسترده ای به دنبال برنامه های تبلیغاتی موفق در اینستاگرام هستند. این پلتفرم به سرعت به یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی و بازارسازی برای برندها و کسب و کارها تبدیل شده است.
وب سایت منبع